Gå til innhold

Kan man ikke spise fetaost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde man kunne spise fetaost siden den er pasturusert, men har hørt man ikke kan det alikevel=( noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den er pasturisert ser jeg ikke problemet.

Men jeg vet helt ærlig ikke :)

Skrevet

ikke jeg heller:P

Skrevet

Så lenge den er pasturisert og fersk er det vel ikke noe problem. Jeg har iallefall spist et glass om dagen sånn ca de siste ukene! Nam, nam, elsker feta.

Skrevet

Fetaost som man kjøper i Norge er som regel pasteurisert (Apetina osv) Men lokal fetaost i Hellas er ofte upasteurisert.

Skrevet

Kun nyåpnet pakke sa jordmoren min hvertfall:)

Skrevet

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_fetaost

Kan gravide spise fetaost?

mattilsynet.png

Publisert: 19.01.2011

Sist endret: 12.01.2012

Del/Tips

Skriv ut

Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet.

Ansvarlig:
Mattilsynet
Kontakt:
06040

Skrevet

Oi jeg spiste fetaost i går :( Håper det går bra. Tenkte ikke over at det var i salaten. Puh.....

Skrevet

Finnes vel grenser på hvor nazi man skal være med maten? Alt med måte (bare det er ferskt).

Skrevet

har oxo spist fetaost trodde d var trygt siden den var pasturusert=( men håper d går bra! er jo ganske liten sjanse for at d skal gå galt..... folk vokste opp før i tiden man ikke visste noe sånnt...

takk for svar forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...