Gå til innhold

Vekt tråd... Ingen skrytetråd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

36+3 nå og opp ca 22 kg omtrentlig.

Startet på 62 kg denne gangen - så dette er tungt!

Legger alltid på meg masse, enda jeg trener tre ganger i uka og spiser sunt. Sånn omtrentlig 6 mnd på vei starter økningen og da tar den helt av. Legen min tror det har noe med hormoner eller stoffskifte eller noe å gjøre, men finner ikke helt utav det.

Får store unger også.

Går ned igjen etterpå, men det kommer ikke av seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med vekt irriterer meg litt....Jeg har i følge min vekt hjemme gått opp 11 kg dette svangerskapet. Jeg har veid meg om morgenen hver gang jeg skal til kontroll....Tingen er at jeg spiser frokost kler på meg og drar til legen...der undersøkes jeg og han ber meg gå opp på vekten. Med full mage, sko og fullt påkledd. Altså vekten blir 2,5 kg + mer enn hva den var en time før time hos han. Denne vekten som han får opp er den han skriver på svangerskapspapirene mine.... Jeg blir litt matt da jeg var lettere overvektig før jeg blir gravid, og føler jeg har vært "flink" å holde vekten dette svangerskapet og det er nok sikkert en filleting å henge seg opp i....frister å endre tallene selv på papirene så de stemmer!

Det er det samme her. Legen/jordmor veier også med full bekledning og tunge vintersko. Gikk på vekta da jeg kom hjem fra første kontroll, og min vekt viste 2 kg mindre(med sko og klær). På svangerskapspapirene står utgangspunktet etter min vekt, så da ser det ut som jeg har lagt på meg 2 kg mer enn jeg har gjort.

Gikk på vekta hos legen i dag, og da kom det et "wow" fra han! Har lagt på meg 13 kg, er 32 uker. Det er da ikke så ille!!!??? ;)

Skrevet

Veier mindre på vekta hos jordmor enn jeg gjør hjemme. Og der har jeg jo både på klær og har spist/drukket på forhånd.

Jeg følger uansett mi vekt siden det er den jeg gikk på første gangen.

Skrevet

Jeg veier meg hjemme og sier vekten til jordmor når jeg kommer på kontrollen. Ingen problem, og jeg får alltid veid meg på samme vekt, om morgenen før frokost og uten klær :)

Skrevet

Opp ca 11,5 kg og er i uke 32. Har lagt på meg mye mindre enn sist, men håper bare at jeg ikke går opp så mye disse siste 8 ukene! Må nok skylde en del av kgene på godisspising :/

Skrevet

er i uke 32 og opp 7,5 kg. Merker ting blir tyngre nå, og at jeg blir fortere sliten. Så regner med at kiloene kommer nå den siste tida, da jeg ikke er så aktiv lenger som jeg var for noen uker siden.... Gikk opp 19 med førstemann, og var veldig plaget av vann. Nå er det ikke antydning til vann i kroppen.

Skrevet

Uke 32 og har gått opp nesten 4 kg. Kvalme og spy gjør at det går litt sakte oppover, og lille ligger an til å bli litt mindre enn gjennomsnittet. Håper på en kilo opp per uke de siste fem ukene før mål, og at lille også blir litt større... :) Rart hvordan man føler seg diger... Men jeg har jo lagt på meg 12 kg fra bunn- nivået dette svangerskapet, og det er vel det jeg merker. Tynn i utgangspunktet så skulle gjerne hatt noen flere kilo og amme bort...

Skrevet

Uke 38 og lagt på meg 8 kg.

Skrevet

Er uke 36 +3 , har lagt på meg 17 -18 kg. ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...