M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Ja, da er jeg 32+2, og jeg har gått opp 15.1kg... Vannet er deffinitivt kommet for å bli, så nå er det bare om å gjøre å minimalisere det.. Ellers har nok påsken også satt et lite preg, etter flere koselige besøk.. Hvordan går det med dere andre?
*LilleTroll + spira Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 31+2 og opp ca 11 kg.. Stråååålende fornøyd, da dette er samme oppgangen jeg hadde i uke 21 sist :-) Passer fortsatt samme gravidebukser som jeg kjøpte i starten. Sist måtte jeg opp både én og to str ila svangerskapet. Gravide er flotte :-)
kei80 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 mener ikke karpre tråden din! Vil bare slenge over en klem og følger spent med på deg fra Blid gravid M79+♂08♥+gu- ll12♥
Ikkesåallerværst Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Uke 37+1 og opp 11 kg i følge egen vekt, men sikkert opp 13 iflg legevekt. Veier meg senere på dagen og med klær hos legen og min vekt er nok litt snillere. Suuuuperviktig for meg, da, selvfølgelig . Jeg er veldig fornøyd fordi jeg gikk opp 24 kg sist og bikket tresifret.. Var fryktelig både psykisk og fysisk. Mye var vann riktignok, men fælt var det. Hater å gå på vekta og er redd for å få kjeft, men legen min har ikke sagt noe hverken denne gangen eller forrige. Han spurte meg bare noen mndr etter fødselen hvordan det gikk med vekta. Jeg er overvektig fra før og har mye komplekser for det.. Håper det ikke renner på 12 kg de siste tre fire ukene nå...
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2012 mener ikke karpre tråden din! Vil bare slenge over en klem og følger spent med på deg fra Blid gravid M79+♂08♥+gu- ll12♥ å så skjønn du er Tusen takk! Hvordan går det med deg? Håper du snart kommer deg videre fra bli gravid! Sender deg flere tonn gravidstøv jeg Stor klem til deg også kei80
thessi og lillemor Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 33 + 1 og har gått opp 9 kg. Vekten har stoppet litt opp de siste ukene, men så lenge magen vokser er det vel greit.
SuperMoM <3 Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 36+0 og opp 11,8kg. Prøver å holde igjen på vekta siden jeg har gått opp 31,28 og 27kg de forrige svangerskapa. Tungt å gå og bære på de kiloene:o I påska ble det derimot totalt utskeiing!
LilleTrille92+maispire Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Jeg har gått opp nesten 20 kilo og er 35+6 i dag :-) ikke noe vann i kroppen. men var ganske så undervektig før graviditeten. så jeg er strålende fornøyd :-D endelig fått former, rompe og pupper!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Er 39+1 i dag har lagt på meg 7 kilo, men har begynt å gå ned i vekt nå da, grunnet null matlyst og en fryktelig ille halsbrann som gjør at jeg kaster opp det jeg putter inn. Tidligere svangerskap har jeg heller ikke lagt på meg mye, første : 4 kg, andre 8 kilo og 3 sv. skap 6 kilo. fått helt normale og friske barn. Er normalt 65/ 68 kilo og 1,78 høy . Er mye mer glad i både mat og snavvel når jeg ikke er gravid, jeg synes selv det er merkelig !
Gjest April barn <3 Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Uke 39+9 og har gått opp 18Kilo. Masse masse vann i kroppen :-(
mer enn bare mor Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 38+1 og gått opp 11 kg. Er en av de som forbenner mer som gravid så kiloene kommer ikke så lett på. "minuset" med å ikke legge på seg mer (jeg er ganske slank i utgangspunktet) er at man har ikke så mye å gå på etter fødselen, så jeg merket med førstemann at det var viktig å passe på å få i seg nok mat de første ukene så man ikke ble helt utkjørt med amming og nattevåk.
Collette Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 31+2 og opp 12 kilo. Gravid med tvillinger. Synes at det er helt greit.
LínnAnonym Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Jeg er 39+3 og har gått opp fire kg. Jeg har prøvd å passe litt på hva jeg har putta i meg detta svangerskapet for å ikke bli så tung da jeg har helt syk bekkenløsning. Med de to andre gikk jeg opp 12 og 14 kg, og det var veldig tungt. Jeg har ikke aktivt slanket meg, bare vært bevisst. Må jo også sies at jeg i utgangspunktet er overvektig... Jordmor har passet på meg hele veien, og babyen har det bra!
perl1 Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 38+ 5 her og gått opp 20 kg.... jepp, jepp... Slutta å røyke rett før jeg ble gravid, så det har nok også litt å si. Men ikke noe jeg bryr meg om, gikk opp nesten 20 kg sist gang også!
venterspent! Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 34 +1 her, og har gått opp ca 5 kg. Gikk ned mye i starten pga oppkast og dårlig matlyst. Helt greit at jeg ikke har lagt på meg mer når jeg er for tung i utgangspunktet! Det beste uansett vektoppgang er alikevel at den lille har det bra
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 på kontroll idag viste det seg at jeg nå har gått opp 10,2 i uke 36+6. Veldig godt fornøyd, målet er å holde seg under 80 kg og til det er noen få kg igjen... (veide nesten 90 på slutten med nr. 1 og det var tungt!, veide 82,5 ved fødsel med nr. 2, så hurra til nå!)
Fru Grønn Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 31+1opp 11 kg. Ikke merkbart med vann. Kjenner tyngden nå..
Småtrollmamma Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Dette med vekt irriterer meg litt....Jeg har i følge min vekt hjemme gått opp 11 kg dette svangerskapet. Jeg har veid meg om morgenen hver gang jeg skal til kontroll....Tingen er at jeg spiser frokost kler på meg og drar til legen...der undersøkes jeg og han ber meg gå opp på vekten. Med full mage, sko og fullt påkledd. Altså vekten blir 2,5 kg + mer enn hva den var en time før time hos han. Denne vekten som han får opp er den han skriver på svangerskapspapirene mine.... Jeg blir litt matt da jeg var lettere overvektig før jeg blir gravid, og føler jeg har vært "flink" å holde vekten dette svangerskapet og det er nok sikkert en filleting å henge seg opp i....frister å endre tallene selv på papirene så de stemmer!
LínnAnonym Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Dette med vekt irriterer meg litt....Jeg har i følge min vekt hjemme gått opp 11 kg dette svangerskapet. Jeg har veid meg om morgenen hver gang jeg skal til kontroll....Tingen er at jeg spiser frokost kler på meg og drar til legen...der undersøkes jeg og han ber meg gå opp på vekten. Med full mage, sko og fullt påkledd. Altså vekten blir 2,5 kg + mer enn hva den var en time før time hos han. Denne vekten som han får opp er den han skriver på svangerskapspapirene mine.... Jeg blir litt matt da jeg var lettere overvektig før jeg blir gravid, og føler jeg har vært "flink" å holde vekten dette svangerskapet og det er nok sikkert en filleting å henge seg opp i....frister å endre tallene selv på papirene så de stemmer! Jeg får lov av min jordmor å veie meg hjemme og bare fortelle henne tallene. Jeg klaga så fælt på at diffen mellom våre vekter blei så stor og at det irriterte meg... Og da sa ho; "Ja, men da bare veier du deg hjemme, så fører jeg det inn i papirene her." Skal så lite til for å gjøre en gravid lykkelig!
Sillylilly Skrevet 10. april 2012 #21 Skrevet 10. april 2012 Dette med vekt irriterer meg litt....Jeg har i følge min vekt hjemme gått opp 11 kg dette svangerskapet. Jeg har veid meg om morgenen hver gang jeg skal til kontroll....Tingen er at jeg spiser frokost kler på meg og drar til legen...der undersøkes jeg og han ber meg gå opp på vekten. Med full mage, sko og fullt påkledd. Altså vekten blir 2,5 kg + mer enn hva den var en time før time hos han. Denne vekten som han får opp er den han skriver på svangerskapspapirene mine.... Jeg blir litt matt da jeg var lettere overvektig før jeg blir gravid, og føler jeg har vært "flink" å holde vekten dette svangerskapet og det er nok sikkert en filleting å henge seg opp i....frister å endre tallene selv på papirene så de stemmer! å, jeg er Så enig! Egentlig ganske fornøyd med at jeg har klart å stoppe vektoppgangen nå, men vekta hos legen viser over en kg mer enn min hjemme. Når jeg da i tillegg oppgav det vekta viste hjemme ved starten av graviditeten, blir det jo flere kg feil
GlemMegEi Skrevet 10. april 2012 #22 Skrevet 10. april 2012 uke 36+5,gikk først opp ca ti kg,men nå de siste par ukend har jeg gått ned igjen 2-3kg..pga dårlig form..
mammantil3 Skrevet 10. april 2012 #23 Skrevet 10. april 2012 Er 35+4 gått opp ihvertfall 20 kg.... Gikk opp 25 forrige gang, så blir vel noenlunde likt.. Stresser meg ikke, gikk ned igjen alt etter få mnd forrige gang.
mer enn bare mor Skrevet 10. april 2012 #24 Skrevet 10. april 2012 Jeg har alltid hatt jordmødre som har anbefalt at man veier seg kun en plass, og til samme tid på døgnet nettopp for å få mest mulig korrekt resultat i forhold til økningen.. Trodde dette var vanlig jeg? Her veier jeg meg kun hjemme. Er jo startvekten hjemme fra før jeg ble gravid som er lagt til grunn også..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #25 Skrevet 10. april 2012 Jeg er snart i uke 31. Har gått opp 4,5 kilo. Jeg veier meg hjemme om morgenen og oppgir vekt når jeg er til kontroll hos jordmor. Det blir jo helt feil hvis en veier seg med klær og med full mage. Jeg har også fått tilbud om å veie meg hos jordmor, men har sagt at jeg har veid meg hjemme og denne vekta står i mine papirer. Var ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå