Gå til innhold

Ville du kjøpt sølv gifteringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på gifteringer og den jeg falt helt for som jeg trodde var hvitt gull viste seg å være i sølv.. Hmm... Ville jo egentlig ha hvitt gull men vet ikke hvorfor..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg og min mann har gifteringer i sølv, men det er fordi jeg har lagd de selv når jeg var yngre.

Sølv er veldig mykt og det blir fort riper slik at ringene ser matte og slitte ut etter kort tid. Anbefaler gull/hvitt gull siden du skal kjøpe likevel..

Skrevet

Forlovelsesring kunne jeg godt hatt i sølv, men giftering ville jeg hatt i hvitt gull. Har forlovelsesring i hvitt gull da, fordi jeg ikke liker gult gull og ikke kler gult gull..

Så lenge du ikke forteller noen at du har ring i sølv vil de høyst sannsynlig ikke se forskjell, og tro det er hvitt gull...

Annonse

Skrevet

Men er det liksom noe å skamme seg over siden man ikke skal si det til noen? Jeg mener.. Det var jo en ring jeg likte uten å vite hva slags metall den var laget av.. Kan man ikke være like stolt av en ring i sølv?

Skrevet

Men er det liksom noe å skamme seg over siden man ikke skal si det til noen? Jeg mener.. Det var jo en ring jeg likte uten å vite hva slags metall den var laget av.. Kan man ikke være like stolt av en ring i sølv?

Nei, det var ikke det jeg mente.. Ikke noe å skamme seg over. Men siden du spør, noen kan jo reagere på det. Jeg mener at hva slags ring det er i utgangspunktet ikke spiller noen rolle, det er hva ringen symboliserer som betyr noe. Man blir jo ikke noe lykkeliger gift om ringen er gull kontra sølv.

Skrevet

Her i huset har vi stålringer, det var ringene vi begge ville ha. Vi tittet på mye, men ingenting falt i smak før vi kom over stålringene.

Så hva ringene er laget av bryr ikke jeg meg om. Ringene skal passe til oss, så om det hadde vært gull, sølv, stål eller noe helt annet er akkurat det samme bare det er vi to som bestemmer det. Og hva andre mener får være deres sak igrunn, det er ikke de som skal gå med ringene.

Vi har bare fått positive tilbekemeldinger om ringene våre også.

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg det ;)

Men så er jeg allergisk mot gull, så vil ikke skade hunden på fingrene mer enn det såpen gjør i det dagligdagse ;)

(også synes jeg sølv er finere enn gull)

Skrevet

Vi har sølv gifteringer.Min holder seg fin og blank og den er ganske tjukk.De fleste tror det er hvitgull og blir imponert over størrelsen.hehe.kjøpte sølv fordi det er mye penere og kler meg bedre:-)

Hvitgull ser jo ganske likt ut,men hvitgull gulnet så fort på meg,da er det ikke like pent.

Og det er mye dyrere

Skrevet

Vi skal ha ringer av titan. Har funnet noen vi har falt helt for, og dessuten koster de mye mindre enn hvitt gull.

Får 2 ringer til totalt ca 4500 inkludert diamant i min. Titan er jo rimelig holdbart også da, siden det brukes i kunstige hofter o.l !:)

Jeg bryr meg da virkelig ikke hva andre synes om det, det er nå hva vi foretrekker som teller. Vil dere ha sølvringer, så synes jeg dere skal kjøpe det:)

Annonse

Skrevet

Nei, rett og slett fordi jeg har en teori om at gifteringen skal være som den gode, gamle gullringen (altså gult gull).

Men det er nå bare min mening:-)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Vi skal ha ringer av titan. Har funnet noen vi har falt helt for, og dessuten koster de mye mindre enn hvitt gull.

Får 2 ringer til totalt ca 4500 inkludert diamant i min. Titan er jo rimelig holdbart også da, siden det brukes i kunstige hofter o.l ! :)

Jeg bryr meg da virkelig ikke hva andre synes om det, det er nå hva vi foretrekker som teller. Vil dere ha sølvringer, så synes jeg dere skal kjøpe det:)

Vi skal også ha titan :)

Sølv er vel helt ok det, men det er nok litt mer vedlikehold enn andre metaller. Det trenger jo ikke være noe problem det, bare pusse litt i ny og ne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...