Gå til innhold

Menn som spiller pc/tv-spill - drittunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg prøve å ikke dra alle over en kam her. Men jeg føler det er Så mange menn... samboere, ektemenn og fedre som oppfører seg som drittunger. Jeg hører stadig vekk om mannfolk som sitter timesvis med kabal på pc`en. Eller sitter i mange timer med nintendo og ting i samme gata som det.

Hvorfor skal mange menn få lov til å oppføre seg som små drittunger hele livet? Jeg har en mann selv som liker å spille tv spill i blant. Til og med jeg synes det kan være ganske artig til tider. Men jeg sitter for Guds skyld ikke og spiller i timesvis og har det som en vane i hverdagen.

Blir så oppgitt at noen kvinner må være en mor for flere enn barna i huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sjelegald for at min samober verken spiller dataspill eller digger sport på TV.

Skrevet

Min samboer er glad i data, ser serier. Jeg er ikke noe bedre som henger her og er på facebook osv.

Men hadde aldri akseptert at mannen satt timevis med spill, han spilte wow og noen andre spill for endel år siden, men så ble det slutt.

Tror ganske mange menn spiller litt, men det er forskjell på litt og mange timer.

Skrevet

Jeg kunne ikke hatt sex med en mann som tilbringte store deler av sin fritid på spill.

Fy fasan så turn off!!

Skrevet

Mannen min spiller ikke i det hele tatt. Må si jeg er glad for det. Hadde ikke hatt noe imot om han gjorde det dersom han begrenset det til et par ganger i uka. Men jeg vet det er vanskelig å begrense seg når man først spiller, derfor synes jeg det er like greit å la være.

(Ps. Det heter "skjære alle over en kam")

Skrevet

Det er vel forskjell på å spille når det passe og spille hele tiden?

Mannen min spiller avogtil, mer hvis han har kjøpt seg et nytt spill, noe som skjer mlm 2 og 4 ganger i året. Han bruker spilling på samme måte som jeg bruker bøker. Hvis jeg finner en god bok blir jeg oppslukt til den er utlest.

Vil ikke akkurat kalle ham en drittunge....han tjener gode penger og har en svært ansvarsfull jobb som krever mye og dette er hans måte å koble ut på.

Skrevet

Det handler vel i hovedsak om at man som par er enige om hva som er "greit" og ikke.

Min mann spiller PC-spill omtrent hver kveld etter at barna er lagt. Selv slapper jeg godt av foran TV-en eller med ei god bok. Det vil si at vi rett og slett kobler av med hver våre ting, selv om vi veldig gjerne også kan sette oss ned og ta en god prat. Hvis jeg trenger mannen min til noe, er han ikke vanskelig å få vekk fra spillet.

For mange kan kanskje dette høres veldig kjedelig ut, at vi sitter hver for oss på kveldene, men for oss så funker det. Vi kommuniserer masse i løpet av dagen/ettermiddagen, og er ikke avhengige av å være alene for å få til gode samtaler og god kommunikasjon.

Så for å kommentere hovedinnlegget: nei, menn trenger ikke å være drittunger selv om de spiller div. spill. Vi kvinner har våre måter å koble av på, menn har sine. Men selvsagt, dersom spillinga overtar hverdagen til enkelte, og det blir den ene parten som må ta seg av alt i hjemmet - så blir det selvsagt noe annet. Men under kontrollerte former: ikke noe problem hos oss, iallfall :-)!

Skrevet

Min mann spiller data. Ikke kabal, men andre spill. Han spiller sammen med kamerater. Jeg er ikke moren hans for det, og han er voksen nok til å begrense tidsbruken sin selv. Han spiller kun på kveldstid. Jeg sitter jo på dib og facebook, er ikke bedre enn spilling det altså!

Vil heller ha en mann som spiller data et par timer om kvelden, enn en som er ute hver helg og drikker seg dritings.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...