Gå til innhold

Masse vann og vondt i hele kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....

Har alltid vært plaget med vann og hevelse i kroppen, men siste dagene jarl det tatt helt av. Lørdag såg det ut som jeg hadde sprøyta botox i hele ansiktet. Smale øyne, sprengt nese og skikkelig trur. I dag er beina mine som kubber. Tærne går ikke ned i gulvet og føles som beina skal sprekke når jeg går. Fingrene klarer jeg nesten ikke bøye...og ser ut som noen grillpølser.

Er det noen som har noen enkle råd...eller er det å bite tenna sammen og holde ut?? Er bare 31+1, så det er liksom noen uker igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig trut skulle det stå da. Er så fint med ordbok på tlf :)

Skrevet

Uff da... Ossen er det med blodtrykk og urinprøver? Vil anbefale deg å snakke med lege/jordmor om dette, men det er enkle grep du kan gjøre selv for å lette noe... Drikk MASSE vann, høres litt bakvendt ut, men det er et av rådene for å drive ut vann. Ungå salt som pesten, salt binder vann... Siste råd er ikke stå hvis du kan sitte, ikke sitt hvis du kan ligge. Få beina opp ved enhver anledning du kan! :) Hør med lege/jordmor om du kan bruke støttestrømper, den er jeg litt usikker på. Ellers kan du jo gå til akupunktør og se om noen nåler kan få vekk noe av vannet. Det funka for meg i det første svangerskapet vaffal! :)

Skrevet

Blodtrykk og urin har vært ganske bra....hvertfall for en uke siden. Har fått diabetes da, så mulig det spiller litt inn. Det blir mye funnet light saft da jeg ikke klarer vanlig vann, og knasker agurk på harde livet :) Skal til.jordmor torsdag, men får vel kanskje ringe sykehuset for å høre i morgen. Da er det oppfølgingsdag for svangerskapsdiabetes. Har hørt det kan hjelpe med aku, og har absolutt trua, men føler man trenger mange behandlinger....og syns faktisk det er ganske dyrt.

Skrevet

GUUUUD....fun light saft.

Skrevet

Hehe... Ja, det kan være litt dyrt... Men hør om jordmora kan sette noen nåler? Det bruker ikke å være så dyrt... :) Hør om du kan kan drikke vanndrivende te? Det har jeg ikke peiling på om du kan, men hør med legen/jordmor. :) Eller gå til homeopat? :)

Skrevet

Ja får høre litt rundt. Har hørt det er fy fy med vanndrivende (usikker på te) da det kan drive ut fostervannet. Guri, lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom to mnd til. Kjennes ut som jeg har vært med på maraton bare jeg kler av meg for å legge meg. Jaja, har vel ikke så mye valg:)

Skrevet

Hei :)

Jeg er 32+2 i dag og har det på akkurat samme måte som deg... Er allerede gått opp 15kg...

Desverre hadde jeg det slik i forrige sv skap også, og jeg prøvde ALT jeg kunne for at vannet ikke skulle komme inn og bli værende. Forrige gang endte jeg på +34.5kg... Denne gangen har jeg brukt støttestrømper HVER dag fra uke 24 eller noe slikt. GJør også alt jeg ellers kan for å forebygge.. Drikker litt kaffe hver dag, spiser lite salt, prøver å spise minimalt med søtt (virker som det også binder vannet) og ligger som om jeg ligger på en kamel om natten. Hodet+beina høyt. Rumpa lavt.. Ellers går jeg turer hver dag, og sitter med beina i ISKALDT vann så ofte jeg har tid til det..

Desverre ser det ut som det skal bli mange tunge kg denne gangen også, og det virker bare som at det er slik at når jeg når et eller annet punkt i sv skapet, så er det noen hormoner eller noe, som gjør at vannet kommer for å bli hos meg... Ikke noe kjekt, og gjør jo rett og slett vondt! Heldigvis renner jo det ut igjen litt etter litt etter fødselen da. Men ikke noe kjekt å bli så stiv i kroppen og tung fram mot fødselen heller...

Jeg ønsker deg bare lykke til, og om du ikke får bukt med problemet, så er det heldigvis ikke så alt for lenge (selv om det kan føles slik) til fødsel :)

Skrevet

Jeg var en vandrende vannballong sist. Da hjalp aku meg. Det blir ikke borte, men letter på trykket og tar bort de verste sprenge-smertene.

Har gått til aku siden uke 26 nå (mest pga søvnvansker), men har enda ikke sett noe til vann i kroppen. Uke 31 nå!

Skrevet

Huff, jeg føler virkelig med deg. Jeg hadde så mye vann da jeg var gravid at jeg ikke klarte å gå, eller feks sette meg på do for jeg klarte ikke å bøye bena, måtte ha en kasse foran til å ha bena på!!! Gå klarte jeg ikke, så jeg var nærmest sengeliggende siste 2 mnd. Måtte gå barbeint eller i sandaler med snøring for ingenting passet....hadde ikke labber på på 4 mnd. Takker høyere makter for at det var en kald sommer.

De sa de ikke hadde sett så ille før.....la på meg 30 kg, det meste vann, og jeg er lav.

Var 15 kg overvektig i utgangspunktet, fikk sv diabetes og preclampsi, fikk innvilget igangsettelse 3 uker før grunnet kombinasjon svært dårlig form/preclampsi.

Jeg også prøvde ALT - var desperat!

Kjøpte dyre støttestrømper, satt med bena høyt, drakk mye, akupunktur.

Absolutt INGENTING hjalp. Tror ikke på at noe hjelper hvis du allerede har fått mye vann - dessverre.....Sikkert ikke det du vil høre, men tull å bruke masse penger på noe som ikke hjelper....

Eneste er å bite tennene sammen og holde ut. Du får jo verdens fineste premie :)

ønsker deg masse lykke til :)

Skrevet

Premien er jo bare fantastisk. Skulle bare ønske jeg kunne hatt noen "smertefrie" dager innimellom :)

Kjenner til det med vektøkning. Var ganske normal når jeg ble gravid, 65kg. Var på vekta i går, den viste 89.7 kg. 3.5 av de er komt på to uker. Det eneste jeg ikke har vært borti er sv.forgiftning. Ellers har det vært oppkast, bekkenløsning, diabetes med mye insulin, masse masse vann....og har fått beskjed om at ungen ligger et stykke over normal vekst. Håper på igangsettelse noen uker før....har hvertfall fått beskjed om at det er en mulighet. Er ganske kjedelig når man trenger hjelp for å få av seg klærne om kvelden :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...