Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #1 Del Skrevet 9. april 2012 Orker nesten ikke tenke på at jeg bare har en uke igjen av sykemeldingen min før jeg må tilbake på jobb. Har vært sykemeldt i 6 uker når sykemeldingen går ut, men ikke derfor jeg ikke vil tilbake på jobb. Føler meg trakkasert av sjef og kollegaer i sykemeldingsperioden - fått kommentarer på at jeg ikke er syk og bør komme på jobb. Føler meg lite velkommen innom de gangene jeg har vært innom i lunsjen (f.eks i forbindelse med legebesøk eller lignende så har jeg tatt innom jobb for å spise lunsj). Har fått veldig mange kommentarer på at jeg bør unngå å være ute i hagen, på lekeplassen, på tur, ute blant folk når jeg er sykemeldt. Har også fått mail og sms'er med innhold som har overrasket meg negativt - både fra sjeg og kollegaer. Har vært mye tårer fra min side - og mannen min er også overrasket over hvor dårlig sjefen og kollegaene mine behandler meg. Kjenner at dette er veldig frustererende: for det var ikke jeg som ba om full sykemelding, jeg ba om å få redusert presset mitt på jobb - unngå ubekvem arbeidstid og få tilrettelagt litt. Prøvde først avventende sykemelding, men legen var ikke fornøyd med det sjefen fikk til, og formen min. Litt for mange piler som pekte i feil retning - så det ble full sykemelding. Har følt at både sjefen og kollegaer mener at jeg er en sytepinn som ikke klarer å stå i jobb som gravid - men jeg har hatt strenge restreksjoner hjemme også (ingen stress, hvile når ungene er i seng, hvile når ungene er i barnehagen, ingen lange turer ut, ingen tunge løft mm) Kjenner at mye av dette hjelper, men så fort jeg overbelaster meg selv - som f.eks gjøre storhandelen på Mega midt i beste handletid så må jeg legge meg. Skal tilbake til legen rett over påske og nå kjenner jeg nesten at jeg vil be om forlenging av sykemeldingen (selv om jeg egentlig vil prøve å jobbe), for jeg vil ikke tilbake til det arbeidsmiljøet!!! Et arbeidsmiljø hvor de ikke forstår at noen må ta det litt rolig enkelte perioder i livet, at ikke alle er en Duracellkanin, at det ikke er like enkelt for alle å gå gravid! Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget..... Men må få det ut! Kjenner at det stresser meg å ikke vite hva legen mener...... skal jeg tilbake på jobb eller ikke. Vet at det vil komme både telefoner, sms'er og mailer i morgen om jeg vet noe mer - og det gjør jeg ikke før litt uti uken...... akk....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926037-stresset-ved-tanken-p%C3%A5-at-jeg-skal-p%C3%A5-jobb-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 9. april 2012 #2 Del Skrevet 9. april 2012 Huff jeg kjenner meg så igjen...jeg har en sjef på 38 år, singel og barnløs, jobber døgnet rundt og har null forståelse for feks sykt barn...hadde lungebetennelse for et par Mnd siden og var sykemeldt to uker...måtte i møte m henne samme dag hvor hun sa noe sånn som: i den stillingen du har kan du ikke bare si du er syk å forsvinne 2 uker, hvem skal gjøre jobben din? Når jeg har sykt barn får jeg tilbake på Mail: ok men du får fortsatt jobbe hjemmefra? Veldig viktig at Xx skal leveres osv....når jeg havnet på sykehus med vridd eggstokk sendte jeg Mail fra sykehuset om hvorfor jeg ikke var kommet på jobb, og den svarte hun ikke på engang...og nå da...har jeg hatt påskeferie, hatt blødning for det første og må ta d m ro...og ekstrem kvalme( typ oppkast hele dagen) og må ringe legen i morgen...jeg flyr mye i jobben og det har jeg fått beskjed om at jeg ikke må gjøre nå....sjefen kommer til å tilte! Men må klarer jeg ikke jobbe pga kvalme, og ikke kan jeg fly og jeg har gått tom for unnskyldninger på at det ikke passer å fly de og de dagene osv...jeg blir nok sykemeldt, og jeg tør nesten ikke fortelle henne det....har ikke tenkt på annet hele påsken...sukk...håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926037-stresset-ved-tanken-p%C3%A5-at-jeg-skal-p%C3%A5-jobb-igjen/#findComment-144140931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #3 Del Skrevet 9. april 2012 Huff jeg kjenner meg så igjen...jeg har en sjef på 38 år, singel og barnløs, jobber døgnet rundt og har null forståelse for feks sykt barn...hadde lungebetennelse for et par Mnd siden og var sykemeldt to uker...måtte i møte m henne samme dag hvor hun sa noe sånn som: i den stillingen du har kan du ikke bare si du er syk å forsvinne 2 uker, hvem skal gjøre jobben din? Når jeg har sykt barn får jeg tilbake på Mail: ok men du får fortsatt jobbe hjemmefra? Veldig viktig at Xx skal leveres osv....når jeg havnet på sykehus med vridd eggstokk sendte jeg Mail fra sykehuset om hvorfor jeg ikke var kommet på jobb, og den svarte hun ikke på engang...og nå da...har jeg hatt påskeferie, hatt blødning for det første og må ta d m ro...og ekstrem kvalme( typ oppkast hele dagen) og må ringe legen i morgen...jeg flyr mye i jobben og det har jeg fått beskjed om at jeg ikke må gjøre nå....sjefen kommer til å tilte! Men må klarer jeg ikke jobbe pga kvalme, og ikke kan jeg fly og jeg har gått tom for unnskyldninger på at det ikke passer å fly de og de dagene osv...jeg blir nok sykemeldt, og jeg tør nesten ikke fortelle henne det....har ikke tenkt på annet hele påsken...sukk...håper det ordner seg for deg! Høres ikke ut som denne jobben er den rette i den situasjonen du er i nå nei, ville sett meg om etter noe annet etter permisjonen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926037-stresset-ved-tanken-p%C3%A5-at-jeg-skal-p%C3%A5-jobb-igjen/#findComment-144140946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 9. april 2012 #4 Del Skrevet 9. april 2012 Ja jeg kommer helt garantert til å finne meg noe annet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926037-stresset-ved-tanken-p%C3%A5-at-jeg-skal-p%C3%A5-jobb-igjen/#findComment-144140974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2012 #5 Del Skrevet 9. april 2012 HI her: Jeg har også hatt komplikasjoner etter prøverørs, blant annet overstimulert, og dette er mye av grunnen til at jeg har vært sykemeldt. Samt at jeg gynekologen oppdaget litt komplikasjoner med tanke på babyen på UL i uke 7. Må derfor ta det rolig, har sluppet blødninger men er livredd for at jeg skal stresse på meg noe. Min sjef er 62 år gammel mann, med 3 voksne barn. Er den typen som hører på de som roper høyest, og det er ikke jeg. I alle fall ikke når jeg er gravid. Er en arbeidstaker som nok ofte sier at stillingen min er for liten, men gjør lite for at de skal endre noe på det. Gjør det jeg kan for å tilfredstille både sjef og alle andre. Har en jobb hvor jeg forholder meg til mange utenfor staben vår....... Jobber ofte mange flere timer enn det jeg skal, og skriver aldri timelister med gaffel - selv om timelisten min ser slik ut med tanke på antall timer kontra det som er stillingsstørrelsen min....... akk....... Og sjefen ser aldri på listene - bare så fornøyd med at jeg og en til (av 20) faktisk leverer oversikt over antall jobbede timer. (går på fastlønn, men for å få oversikt over når folk er på jobb vil han ha timelister) Mye ubekvem arbeidstid, sene og korte kvelder, helger, delte dager og mye telefoner og mailer utenom "egentlig arbeidstid". I det siste er det flere som har sagt opp, og jeg blir bare et tilskudd i rekken når jeg skal levere inn søknad om permisjon. For jeg skal bort! Hvor jeg jobber er det ikke lov å være syk, eller sykemeldt, da går ryktene om hvor slapp og elendig en er. Ingen spørsmål om hva de kan gjøre for at jeg kanskje kan stå i jobb noe....... da må jeg selv velge bort, og inge stepper inn for meg. Og nå som jeg er fullt ute fårr jeg fortsatt telefoner om jeg kan hjelpe dem med det, det og det....... Og når jeg er innom kontoret er det få hei, eller hvordan går det med deg - bare synes du bør komme tilbake, det er så travelt uten deg, du er bare gravid ikke syk, kan du ikke i alle fall ta det og det med deg hjem og se på det...... Jeg er innom kontoret for å være hyggelig og for ikke å falle av lasset sosialt, men det ser ikke ut som om de fatter - så nå er det ikke en tur til innom når det er folk der før jeg er fullt tilbake i jobb! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926037-stresset-ved-tanken-p%C3%A5-at-jeg-skal-p%C3%A5-jobb-igjen/#findComment-144141315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå