Gå til innhold

tips til saus til kyllinglår og ris??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleier å ha kyllinglår, ris, ananas, blandet salat, aioli og sur-søt chilisaus. Nam nam....nå tror jeg jammen jeg må handle det i morgen :)

Skrevet

Karrisaus? Hvit saus med karri, litt ananas juice, salt og pepper.

Sweet chilli saus? Kokos saus?

Skrevet

Det er lov til å spise slikt UTEN saus. Saus er så innmari typisk norsk, er så lei saus på alt at jeg har kuttet det ut til fordel for å smake den ordentlige smaken på maten.

Skrevet

Kylling cabaret saus:-) veldig god.

Skrevet

hm.. ja, er veldig glad i sauser med fløte og masse smør :P

Skrevet

Bretange kyllingsaus veldig godt.. Ellers så er vi her i huset storforbrukere av peppersaus, hvis vi først bruker saus, går det i peppersaus.. Peppersaus passer til både kylling og biff og eentlig det meste.....

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg ELSKER peppersaus, og det passer til så mangt :D

Skrevet

Det er lov til å spise slikt UTEN saus. Saus er så innmari typisk norsk, er så lei saus på alt at jeg har kuttet det ut til fordel for å smake den ordentlige smaken på maten.

uten saus synes jeg blir tørt..

Skrevet

uten saus synes jeg blir tørt..

Det er bare en vane...eller så steker du kyllingen din for mye. Risen kan jo smakes til med litt soyasaus eller noe.

Men det å drukne maten hver bidige gang i saus....ja, det er ikke bare usunt, men unødvendig. I matland som Italia, eksisterer nesten ikke ordet saus...i hvertfall ikke posesaus. Men, men hver sin smak;)

Skrevet

nei, pose er uaktuelt, lager alltid fra bunnen, men klarer faktisk ikke spise uten saus og liker ikke soyasaus...

hi

Skrevet

nei, pose er uaktuelt, lager alltid fra bunnen, men klarer faktisk ikke spise uten saus og liker ikke soyasaus...

hi

Ja, det hørtes jo bedre ut. Lag med kokosmelk da, i stedet for fløte, så blir det myyyyye sunnere og veldig godt;) Smakelig måltid!

Skrevet

hi

Ja, det hørtes jo bedre ut. Lag med kokosmelk da, i stedet for fløte, så blir det myyyyye sunnere og veldig godt;) Smakelig måltid!

takk takk :) får prøve det :)

hi

Skrevet

sleng en halv spiseskje smør i panna og la det smelte, og sleng oppi maks en spiseskje mel. Som i vanlig saus altså. Sleng oppi 3 dl fløte, og la det tykne litt. Hiv oppi en buljongterning, en haug pepper, litt salt, Aromat + en teskje til en spiseskje paprikakrydder :D Nam!

Evnt. kan du steke kyllingen i en litt dyp panne til den er mellomferdig, ta dem utav, så hiver du oppi en boks creme fraiche, og krydrer det du vil. Ha litt vann eller melk oppi for å ha noe å røre det ut i. Ca 2-3 dl er nok. Hiv kyllingen oppi igjen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...