Gå til innhold

Hva syns dere om dette navnet, fått så mye negativ tilbakemelding...

Anbefalte innlegg

Vi har falt pladask for navnet Albertine, kan ikke noe for det. Vi syns begge to det passer helt perfekt til etternavnet vårt og til datteren vi allerede har.

I tillegg til at VI syns navnet i seg selv er flott.

Men så har alle vi har snakket med det til de rundt oss, familie og venner, naboer osv.

INGEN positive responer på det navnet gitt, men heller det motsatte.

Ikke det at det betyr all verden hva alle andre synes, men vil så klart ikke at et barn skal bli mobbet av navnet sitt heller.

Hva er responsen her inne? :)

Fortsetter under...

Syns det er fint jeg. Og trur ikke hun blir mobba for det. Og famile og venner vil venne seg til det, og etterhvert er de enig i at barnet kunne ikke hatt noe annet navn.

Gå for det. Veldig fint, ikke så vanlig.

Veit om ei på ca 6 eller 7 år som heter det, og hun har ikke opplevd noe negativt ved å hete det.

Endret av Kattla

Fantastisk flott navn :)

Jeg tror kanskje det at dere ikke har fått så mange tilbakemeldinger er at det ikke er et så vanlig navn, og folk må bli vant til det. Vi har navn som kun få heter på våre barn, og det er snakk om tilvenning for andre ;) Vi har ikke problem med å stå for de navnene vi liker, og er forberedt på litt sånn grining på nesen - men det bryr vi oss ikke om :) Vi er tro mot våre valg, og det synes jeg dere også skal være. Navn er rett og slett vanesak - og når Albertine kommer, så tar det kort tid før alle blir fullstendig fortrolige med navnet :)

Lykke til!

Annonse

Jeg synes ikke navnet akkurat er kjempefint, men jeg synes heller ikke at det er stygt. Jeg tror ikke noe på at hun blir mobbet på grunn av det navnet. Uansett hva dere velger, så er det alltids noen som ikke liker det. Bra at vi har forskjellig smak, ellers hadde det blitt kjedelig! Jeg synes dere skal gå for det når dere begge to er enige!!

Så stas med så mange hyggelige svar!!!

Dere har helt rett i at man ikke skal bry seg om hva andre synes, og det gjør vi jo egentlig ikke heller. Men har brått blitt mer urolig for at det er et navn å bli mobbet for. Og DET vil vi jo ikke.

Moro at folk liker forskjellige ting så ikke alle heter det samme også, navn er så sykt morsomt!!

HI

Annonse

Jeg elsker Albertine!

Kanskje fordi jeg også elsker Christian Krohgs "Albertine" og bildene som følger med. Hvis dere ikke har gjort det allerede, foreslår jeg at dere googler litt, for jeg kan gjette at Albertine muligens ble litt stigmatisert etter det.

Med det sagt; nok en gang - jeg elsker det!

Kjempefint navn, og aller viktigst er det at dere har falt for det! Negative reaksjoner kan man få uansett, selv om man velger helt nøytrale navn som Marie og Anna.. Drit i hva andre mener! (Det må vi alle i større eller mindre grad)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...