Gå til innhold

Hvordan oppdager/merker man at man har kjemisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Varierer vel, men slik bruker det å være for meg: kjenner en god del ilinger i livmor og eggstokker den siste uka før mensen ventes. Noen ganger har jeg også ømme pupper. På forventa mensdag og noen dager før og etter tester jeg positivt på tester, noen ganger veldig svake, noen ganger relativt sterke. Tror det som gjør det tydeligst er at testen gjerne ikke blir sterkere etter som dagene går. Så kommer som regel mensen fra to til ti dager forsinka og er ekstra vond.

Gjest Trulte med to små

Jeg har muligens hatt 2 kjemiske graviditeter på rad nå. Dvs ved første prøverørsforsøk så fikk jeg svakt positiv på dag 9 og 10 men etter det var det kun negative tester og blødningen kom på dag 12.

Rett etter ble jeg gravid spontant av oss selv i påvente av fryseforsøk, men mensen var sen og jeg tok da en test som viste svak positiv to dager på rad, så ble de negative og mensen kom en dag eller to etter det.

Så var det frysforsøk og fikk satt inn to påskeegg ;) ;) den 27 mars og er nå på dag 14. På dag 10,11 og 12 fikk jeg svaaakt positive tester, men i går var testen blendahvit og negativ...trodde da løpet var kjørt helt til testen i dag viste svakt positiv igjen! Forstå det den som kan?

Så nå sitter jeg her da, muligens gravid og spent på morgendagen da jeg drister meg til en digital test og får den endelige dommen.

Jeg kjenner jeg er litt redd for kjemisk graviditet igjen men jeg føler meg gravid og velger å være positiv nå!

Mine blødninger etter de forrige gangene var stort sett som vanlig, men noe mer klumper og mørkere farge den ene gangen.

Håper det går rett vei for deg! Heia mannen din, håper han får tak i en GOD test! ;)

Tank for svar.

Han Fikk en god test, positiv 2 - 3 uker :)

Han var nr. 3 i køen med graviditetstest. Damen i kassa sa at der var udsolgt for 2 pakning, da der åbenbart var et rush i dag, med folk der skulle teste :)

har hatt 2 kjemiske ( i følge legen iallefall ).. Første gangs å testet jeg på dag 14 og fikk 1-2 uker på cb testen. Mistet da jeg var 6 + 0.. blødde plutselig og blødde dai nesten 1 uke.. jeg trodde selv det var en SA, men de på st.olav sier det var en kjemisk.

andregangen så testet jeg også på dag 14. fikk da 2-3 uke rpå cb testen. mistet da jeg var 5 + 0.. trodde også da selv at det var en SA, men de på st.olav sier det var kjemisk. blødde også da i ca 10 dager.. og det er 2 mnd siden og har fortsatt ikke fått igjen mens..

har begge gangene hatt skikkelig gravidsymptomer.. Har fått ei frøken i mellom de gangene jeg mistet..

Annonse

Jeg også holder til på st.olavs. Har hatt en SA og en kjemisk. Og det veit jeg fordi at jeg har tatt hcg blodprøvene hver gang. Når jeg hadde sa, så var dei gode, høye 149 og 447 (dag 14 og 16). Når jeg hadde kjemisk så var det 69 og 29. Og dei på st.olavs har skrevet at jeg har hatt kjemiske. Jeg tror dei skriver for alle som mister tidlig der. Hvorfor, veit jeg ikke.

Det som var forksjell i blødningene var smertene. Ved SA (uke 5-6) var det forferdelige smerter i en døgn før jeg begynte å blø.

Ved den kjemiske kom mensen bare noen dager seinere og var som en vanlig mens.

Når du tenker kjemisk graviditet, så betyr jo det at egget ikke har festet seg. Derfor gjør jo det mindre vondt, antar jeg.

Og forresten, når dine tester viser så høye resultater på dag 14, så har du ikke en kjemisk! Nå synes jeg, du bør feire, vaere glad og fornøyd og ut av forumet!!!! Du blir bare mere bekymra av å lese alt mulig her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...