Gå til innhold

Er det noen som strikker babyklær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Verpehøna

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3731502&rom=MP

Jeg har denne, og der er det en strikkeskole med godt forklarte og tegnede beskrivelser av ulike masker osv :) Funker kjempefint! Det går også ann å google hvordan lage masker og oppskrifter. Eller så er www.pickles.no også fin.

Sjekk drops.no, masse fine gratis oppskrifter til både store og små. Finnes også strikkeskole der! Hvis ikke er de alltid veldig behjelpelige i garnbutikker, de har lært meg masse!

Jeg hekler et teppe og skal nok rekke å strikke en omslagsjakke. Har en hel del liggende fra første frøkna som jeg kan bruke til andre frøkna. Pickles har også mye fint. Koselig å lage noe og det er slettes ikke så vanskelig som man skulle tro!

Annonse

Jeg har blitt helt bitt av strikkebasillen!

Har strikka vognteppe, jakke og bukse i samma mønster. Hadde tenkte å bruke det til hentesett, men så fort at det blei for stort. Så da fant jeg et annet sett(jakke, bukse, lue og sokker) jeg strikka, og det så bedre ut :) Har også strikka en stroppekjole. Nå driver jeg med ei bukse, og jakka til denne ligger klar til å begynnes på når jeg er ferdig ;)

Jeg har blitt så hekta, at hvis jeg ikke har noe nytt liggendes klart når jeg nærmer meg slutten på noe, så får jeg et snev av panitt ;P

Jo, også har jeg en kjørepose i mariusmønster som er nesten ferdig ;)

Kanksje du kjenner noen som kan strikke, som du kan få litt hjelp og veiledning av? Det er ikke så mye som skal til før du kommer igang.

• 3 uker senere...

åh, kjørepose i marius....det hørtes helt nydelig ut! Har du oppskriften til den?

Har ikke oppskrifta her og nå, har lånt den bort. Men her er hefte og nr på det, så finner de det for deg på en strikkebutikk

http://www.sandnesga...4-aar-904tema30

Endret av Heira☆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...