Gå til innhold

hvordan få bort rødvinsflekker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sølt rødvin på min splitter nye bluse!!!

La den først i bløt og har vasket den i maskin dersom det skulle ha noe å si for andre flekkfjerningsmetoder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal visst hjelpe å strø på salt, men det er vel helst når flekken enda er våt..

Sitron er visst bra når man allerede har vasket plagget,

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Skulle foreslå sjøsalt, men det er for sent da. Det må gjøres med en gang flekken kommer. Men om det sukke skje senere: Legg stoffet flatt og legg på en "fjelltopp" med sjøsalt, det trekker til seg rødvinen.

Hva du skal gjøre nå har jeg ingen tips/råd for.

Skrevet

skal prøve sitron. Googlet litt og sitrontipset kom opp.

Skrevet

fukt flekken og gni på vanish pulver. fortsett med litt vann og litt pulver og gni godt:)

det gjorde jeg med en hvit kjole og det gikk kjempe fint:)

Skrevet

fukt flekken og gni på vanish pulver. fortsett med litt vann og litt pulver og gni godt:)

går det når man allerede har maskinvasket den?

Skrevet

ja, kjolen min hadde jeg vasket og hengt bakerst i skapet fordi jeg trodde at jeg aldri kom til å få bort flekken, men så kom vanish på markedet og da tok jeg den frem og prøvde, og det funka:) da hadde den hengt i skapet i sikkert 2-3 år:)

Skrevet

Stas! Da skal vanish prøves ut senere idag!! *sende gubben bort i søndagsbutikken*

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Gallesåpe, eller flekkfjerningssåpe, er tingen. Den tar alt! Og det den evt. ikke tar i første vaskeomgang, det tar den i neste.

Fås kjøpt på helsekost eller f.eks. Clas Ohlsson.

Skrevet

Jeg pleier å bruke biotex-spray og den har fått bort de fleste flekkene jeg har prøvd den på. Det beste er selvfølgelig å spraye før man i det hele tatt har vasket blusa, men det funkter bra om den er vasket også. Hvis ikke det har forsvunnet etter spray og vask, så pleier jeg å spraye på i flere omganger til det ser ut som flekken er borte og så vasker jeg den på nytt etterpå, da har jeg fått bort selv gamle bæsjeflekker og gammel smoothie, så tipper det fjerner rødvin også.

Ellers har jeg med stort hell fått fjernet rødvin fra vegg til vegg teppe ved å skrubbe med zalo dagen etter det ble sølt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...