Gå til innhold

Hva kan deres 8mnd babyer?

Anbefalte innlegg

Gjest stårma
Skrevet

Hva kan deres 8mnd gamle babyer? Føler min baby er litt lenger fremme på en del motoriske ting, hvertfall sammenlignet med andre babyer jeg kjenner og de i barselgruppen. Er ikke ment som å skryte, synes bare det er gøy å sammenligne:) Men han er dårlig på soving, stort sett våken både natt og dag så er vel kanskje derfor at han har mer tid til å "øve" seg eller at han er våken fordi det skjer så mye i kroppen hans. Jeg er sliten og prøver å finne noe positivt med at han sover så lite hehe.

Har skjedd så utrolig mye i det siste og plutselig kunne han nye "kunster".

Min gutt som akkurat har blitt 8mnd kan:

-Reise seg opp og stå selv. Dette er det nyeste og han reiser seg opp over alt og hele tiden. Slitsomt siden jeg da blir løpende etter og passe på for plutselig bare slipper han taket, men veldig gøy! Står i sengen, står ved tv-benken, drar seg opp etter buksen min, reiser seg opp ved holde seg i vaskemaskinen osv.

-klappe i hendene

-vinke hadet

-sier mamma og pappa. og en del annen babbel jeg må ha god fantasi for å tolke, men mamma og pappa sier han helt tydelig

-ruller rundt (kanskje en selvfølge siden han står)

-krabber, gjerne i en racerfart

-setter seg opp selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... så nu følte du for å skryte litt? Nei, jeg har ikke baby på 8 mnd, men er DøDSLEI av alle disse "sammenlikningstråder" som bare er ment for å skryte.

Gjest stårma
Skrevet

Nei jeg mente faktisk ikke å skryte, du får slutte å lese disse sammenlignings trådene hvis du ikke liker de, jeg bare dropper å klikke meg inn på tråder jeg ikke synes er interessante. Jeg spør hva andre babyer kan. Selvfølgelig synes jeg min baby er verdens flinkeste og søteste, sånn som alle andre mødre, og det er gøy når han er flink til noe. Han er ingen super-perfekt-baby. Han er elendig på soving både på dagen og natten, spising er han heller ikke god til. I natt var han våken hver eneste time, jeg har ikke sovet mer enn 2 timer i strekk siden november. Men dette var en tråd jeg ønsket å fokusere på ting de er flinke til. La meg og evt få lov til å kose oss med å sammenligne/skryte av de små hvis vi ønsker det. Bare på gøy. Vet at ting går i rykk og napp og babyer er flinke på noe og trege på andre ting.

Skrevet

Hva er galt med å skryte litt? Om du syns det er så ille så hvorfor leser du den da? Er lov å hoppe over...

Jeg har også lagd en sånn tråd og da fikk jeg mange gode svar.

Jeg har en som nettopp ble 9 mnd og han kan:

Si hei, mamma og pappa

Holde flaska selv

Klappe

Er like før han setter seg opp selv

Kryper

Han står på alle 4, men kommer ingen vei enda.

Gjest stårma
Skrevet

Åhhh er sÅ søtt nÅr sÅnne smÅ sier "hei"! gleder meg til min ogsÅ sier det:)

Skrevet

Min begynte for noen dager siden å virkelig få taket på dette med å åle seg fremover. Han har kommet seg fremover før også, men ikke hatt ordentlig kontroll på det. Han har stått i krabbestilling en stund, og nå veksler han mye mellom det og å flytte seg fremover, så det ser ut som han kommer til å kombinere dem hvert øyeblikk.

Ellers klapper han og sier mamma, pappa, hei og bø (og "jada", men det er vel heller tilfeldig babling ;) )

Jeg synes selvfølgelig han er kjempeflink for hvert nye fremskritt (og når han gjentar de "gamle" også :P ), og ser ikke noe galt i å skryte litt uansett om de ligger foran for alderen eller ikke. Man blir jo så stolt av dem. :)

Skrevet

... så nu følte du for å skryte litt? Nei, jeg har ikke baby på 8 mnd, men er DøDSLEI av alle disse "sammenlikningstråder" som bare er ment for å skryte.

Slutt å være så sur da! Det er vel helt greit å skryte av barna sine, hvorfor skulle det ikke være det?

Jeg skryter gjerne av barna mine. Som mor finner jeg alltid et eller annet positivt som akkurat mine barn er helt fantastiske til. Det håper jeg alle andre mødre også gjør. Det fortjener barna våre.

Skrevet

Helt enig! Som hun sier over sliter hun med mange andre ting, og da er det kjempe viktig at du fokuserer på andre positive ting!! Såå gøy at han/hun er så flink:) Merker nå at jeg gleder meg stoort til hun begynner å si mamma og pappa! Hun sier pa-pa, men bare helt random, ikke når pappa faktisk er der hehe:) Hun har også begynt å åle seg, men går ikke så fort enda. Hun får også nå 3 tenner på en gang så her er vi også sliitne om dagen!! Stakkars lille har kjempe vondt.

Klemmer fra oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...