Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Uff vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette innlegget, men prøver meg her ;-) Har bare behov for å tømme meg.... har så utrolig lyst på et barn nummer tre (har to fra før - 5-og 9 år)... så viser det seg at mitt tantebarn ikke har det bra og trenger fosterhjem (et utrolig skadet og krevende barn- 6 år) og vi har selvfølgelig følt oss forpliktet til å stllle opp!!!) Er selv snart 40 år og klokka tikker - føler å legge egne følelser til side og "redde" barna som allerede er kommet til verden. Samtidig er jeg lei meg, trist og fortvilet (kanskje helt uten grunn).... følelser blandet med fornuft og følelser :-) trenger bare litt innspill da jeg ikke deler dette med alle og hveren..
Skylander Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Jeg ville ha tatt imot tantebarnet mitt med åpne armer jeg hvis jeg hadde overveid grundig på forhånd om jeg hadde kapasitet til ett barn til og om jeg visste med hundre prosent sikkerhet at jeg hadde nok energi og tålmodighet til å takle et krevende barn som helt sikkert trenger ekstra oppfølging. Og det er veldig viktig at du og din mann er enig om saken. Jeg synes at dersom barn skal plasseres i fosterhjem, så bør det være et fosterhjem innenfor slekta(noen barnet kjenner fra før forutsatt at det er et godt å tryggt hjem da selvfølgelig).
Mammatilvsn Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Er det helt uaktuelt å gjøre begge deler? Både prøve å få en til selv, og å ta imot tantebarnet ditt? Nå vet jeg ikke problematikken til 6 åringen, men.. Jeg ser ikke helt at du må velge )
naomi850 Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Huff så vondt..dette må du og dere bestemme!jeg personlig ville aldri tilgitt meg for å sende tantebarnet mitt på et fosterhjem...kan dere evt ikke legge opp en plan hvor dere for en god veiledning til å oppdra barnet sånn at det lærer å bli trygt og evt "snillere" siden du sier at det er litt vanskelig skal? og evt få et barn også? er ikke ofte bare tanken som er vettet at man ikke tror at ting går ?så ofte når man er midt opp i det sp tenker man ikke på det...! lykke til,dette må være et vanskelig valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå