Gå til innhold

Plutselig vannskrekk! Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jenta på 15 mnd alltid elsket å bade. Vi har stort badekar, med mange badeleker som hun koser seg med.

For ca to uker siden, ble hun helt hysterisk når jeg satte henne oppi badekaret. Temperaturen var helt fin, og hun har aldri hatt noen skumle "episoder" som jeg kan komme på. Har prøvd å bade henne flere ganger siden den dagen, men hun blir helt i fra seg med en gang jeg starter vannkranen. Gir tydelig uttrykk for at hun ikke vil, og er livredd! Har ikke tvunget henne oppi, men nå er det snart på tide med et nytt bad! I dag satte jeg meg oppi selv og plasket og lekte, og hun stod og smilte på trygg avstand. Med en gang pappaen løftet henne mot karet gråt hun hysterisk.

Hva skjer? Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi ikke badekar da, men balje. Han hadde en periode rundt 14 mnd som han ble helt hysterisk. Så begynte å tappe vann i balja men tok ikke av han bleie og klær, bare satte meg og leka med vannet og badelekene uten å bry meg om han. etter 2 ganger kom han selv og satt ved siden av meg og leka. Dette gjorde vi hver kveld, tok vel 4 kvelder eller noe før han plutselig sto i balja med klærne på. hehe. De første gangene han bada vaska jeg ikke håret og var veldig ops på signala hans så han skulle være helt trygg. Ikke hatt noe problemer etter det. Nå er han 19 mnd og elsker å bade

Skrevet

Det skjedde med jenta vår også. Plutselig elsket hun det igjen. Har hør om flere som dette skjer med, men det går over av seg selv etter en stund

Skrevet

Det samme skjedde her også i desember, og det har ikke gått over. Vi får vaska ho altså! Ho sitter ved siden av balja og "bader", hvis jeg foreslår at ho skal sitte oppi blir ho helt fra seg. Ho er veldig glad i å leke med vann og i hennes verden er det dette som er å bade!

Vi har ikke badekar, men vi var på ferie for en stund siden, og da satte jeg med oppi badekaret. Da fikk jeg ho oppi etter en stund.

Nå leker ho med vann og badeleker i dusjen, og jeg får stort sett dusja ho litt. Ellers står ho på en krakk foran vasken og leker mens jeg vasker ho med klut.

Skrevet

Jippi!! I dag har hun badet :) Det var jammen på tide. Gråt litt når jeg startet vannkranen, men lot den renne leeenge, og til slutt brydde hun seg ikke. Lekte litt på gulvet med badelekene, før jeg satte meg oppi og hev lekene utav, mens hun hev de oppi badekaret igjen. Til slutt løftet jeg henne oppi og på fanget mitt. Hun gråt litt, men aksepterte det, og satte seg frivillig ned i badekaret selv. Etter et par min gikk jeg utav, og hun satt og plasket og krabbet rundt som hun pleier :) Herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...