Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i uke 16, termin i sept. om alt går bra da..

Jeg studerer, og søker videre studieplass for å kunne få foreldrestipend.

Samboeren tar pappapermisjonen i sine 12 uker når jeg har vært i permisjon i mine 44 uker med foreldrestipend.

Han kommer til å ta ut 49% foreldrepenger for at de ikke skal påvirke beløpet jeg mottar i foreldrestipendet.

Men lurer på om jeg også i tillegg til dette har krav på; engangsstønad, forsørgerstipend og barnebidrag? (Uten at dette påvirker foreldrepengene eller foreldrestipendet, såklart).

Eller noe utenom dette?

Fortsetter under...

Engangsstønad får du kun hvis du ikke jobber eller tjener under 38000 kr i året. og det kommer i tillegg til lånekassen. samme gjelder barnetrygd. så mener jeg at hvis man har dårlig råd og er forsørger kan man søke om bostøtte fra husbanken.

Er selv førstegangs gravid og er deltidsstudent og har deltidsjobb. lurer også på en del.. jeg har termin i desember så jeg må vel akseptere studieplass for 2.året selv om jeg sikkert ikke klarer å fullføre 1.semester men gjør det kun så jeg kan få foreldrestipend.

håper dette hjalp litt, men jeg er selv litt usikker. må vente til eksamen er ferdig før jeg setter meg inn i det helt og holdent.

lykke til :)

Pappaen har jo ikke rett på fedrekvoten i og med at HI ikke har jobbet seg opp rett på foreldrepenger.. Regner med HI mener han skal bruke foreldrepenger fra felles delen og at hun da skal tilbake i studier når han har permisjon..

Nummer 1) om du ikke mottar foreldrestipend mens han skal motta foreldrepenger trenger ikke han ta ut graderte foreldrepenger, det er kun når dere samtidig skal motta foreldrestipend og foreldrepenger at disse reglene om at pappaen maks kan ta ut 50% foreldrepenger blir viktige..