Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Jeg er 7 + 1 og er konstant svimmel! kjennes ut som jeg skal gå i bakken når som helst... prøver å holde sofaen mest mulig, men nå som påsken snart er over må jeg tilbake på jobb... Gruer meg... Synes det blir for dumt å sykemelde meg så tidlig i svangerskapet... eller hva tror dere? Tror jeg har forholdsvis lavt blodtrykk ble målt til 105/50 når jeg var hos legen forrige uke... Noen råd?
Tutla Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Jeg ca samme blodtrykk som deg, 100/45, og er mye svimmel. Det er bedre for meg dersom jeg klarer å ta det veldig rolig, unngå stress, unngå lange perioder hvor jeg står, bevege meg mye selv om jeg ligger/sitter slik at jeg gjør det jeg kan for å holde blodet i sirkulasjon hele tiden. Sitte med beina høyt når du kan. Og drikk mye vann! Pluss at du bør få legen til å sjekke blodprosent og jernlager. Jeg hadde lavt jernlager og må gå på jern i 12 uker (minst), men høy blodprosent. Dette har jeg hatt de forrige to svangerskapene mine også. Dessuten ville jeg tatt en telefon til legen og spurt om du kunne få en gradert sykemelding. Du skal ta vare på deg selv og sier kroppen at du har nok med å jobbe 50% så skal du lytte til det. Jeg har vært fullt sykemeldt siden jeg var 7+2, er nå 10+4 og har en uke til før jeg skal vurderes på ny. Men min sykemelding er begrunnet med mer enn svimmelhet, selv om det er en stor del - så jeg skal nok prøve meg på jobb etter neste uke (i alle fall litt).
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Prøv jerntabletter. Har også hatt det sånn, når jeg skulle dusje la jeg håndkle klart på gulvet og måtte bare legge meg rett ned ellers ville jeg gått ufrivillig i bakken. Jernlageret er som oftes problemet ved lavt blodtrykk. Ellers er det medisinsk bra, minimale sjanser for blodpropp og hjerteinfarkt. Legen min har lovt meg at jeg ikke dør av det, siden jeg alltid har hatt så lavt blodtrykk Baksiden man har større sjans å bli dement..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå