bamali 2rosa og 1blå Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Fredag 06.04 hadde jeg time til igangsetting da jeg var 11 dager over termin. Vi kom til sykehuset og det ble tatt ctg og vaginal undersøkelse. Jeg hadde 3-4 cm åpning og var ganske moden så det ble bestemt at vannet skulle tas. Det var fullt på føden så vi måtte vente noen timer. Klokken 17 gjorde de første forsøk på å ta vannet. Det gikk ikke så vi måtte vente en time på nytt forsøk. Neste forsøk var velykket, men det kom veldig lite fostervann. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få drypp om jeg ikke hadde fått rier innen en time. Kl 19 hadde jeg begynt å få noen tak, de var kortvarige og ikke smertefulle, men jordmor ville vente en time til for å se om det kom skikkelig i gang. Kl 20 ville jordmor sjekke åpning, det var fremdeles 4 cm, men noe mer modent. Kl 20.30 fikk jeg skikkelige rier og åpningen ble sjekket igjen, nå var den 5cm og jeg var i aktiv fødsel. Deretter gikk det fort. Riene kom uten stans, det var helt jævlig. Før jeg visste ordet av det måtte jeg presse. 3-4 pressrier senere kom lillegutten sammen med alt fostervannet. Klokken var da 21.05. Det var en heftig og intens fødsel, men nå i etterkant er det deilig at det gikk så fort, jeg har masse energi igjen:) Lillegutt var 3490 gram, 49cm og 37 cm rundt hodet. Jeg revnet litt, men bare helt overflatisk. Med tanke på at jeg har en totalruptur fra tidligere og at fødselen gikk så fort så var jeg veldig heldig. Lillegutt er helt herlig, bare sover, spiser og bæsjer:) Han har en mulig hoftedysplasi, men er helt perfekt på alle måter. Vi er nok en gang totalt forelsket:) Masse lykke til til dere som går å venter, gled dere!!!!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 åååååå hørtes herlig ut Var nok hardt da det sto på, men godt det ikke sto på så lenge da! GRATULERER Så MASSE og kos dere masse med forelskelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå