Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdigstuderttil sommeren , og har tenkt å hive meg ut i arbeid, slik at vi har tjent opp til permisjonspenger hvis vi evt. blir raskt gravid.( får ikke lånekassepenger uansett pga laaangt studieløp, og ikke lenger rettigheter)

Mitt spørsmål er;

- må man jobbe hele 6.måned før en går ut i permisjon, eller holder det for NAV at man har vært i arbeid i 6 av siste 10 m¨åneder, selv om man ikke rekker å arbeide ut hele siste måned?

Vanskelige saker , dette her......

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143925635-ifht-jobb-6-av-siste-10-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ha jobbet i MINST 6 mnd ja.. I praksis betyr det 5 mnd og 28 dager, og mangler man en eneste dag får man ikke foreldrepenger... Det er best å ha litt " å gå på" i tillegg pga om babyen kommer for tidlig (mer enn 3 uker før termin) vil man da risikere å miste retten til lønnet foreldrepermisjon og kun få engangsstønad. Er nok lurt å komme i jobb før du begynner å prøve så slipper du en ubehagelig overraskelse om "den sitter" på første forsøk...

takk for svar, skjønner at når jeg først har venta så lenge, kan jeg godt vente en måned til eller to for å sikre det økønomiske.....

Synes forøvrig det er sabla firkanta regler!!!

Reglene Må være firkanta, man kan jo ikke bruke skjønn på sånn som dette.. Det vil alltid være noen som faller utenfor eller i mellom regler, sånn er det bare.. Det er umulig å lage regler som passer for alle situasjoner, derfor lager man regler som passer for de aller fleste.. I ditt tilfelle er det jo ikke noe problem, er bare å vente et par måneder med å starte prøvingen så er du sikra foreldrepenger.... Problem solved...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...