Gjest uni kum Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Kokte 4 egg fra samme pakke, 3 var som normalt å skrelle, det siste var helt håpløst. Sto igjen med bare plommen... Irriterende!
magpie Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 irriterende, ja, men betyr bare at egget er ferskt ..har jeg hørt
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 irriterende, ja, men betyr bare at egget er ferskt ..har jeg hørt Skal vist hjelpe å skylle de i kaldt vann.
Gjest uni kum Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Hmm, jeg skyldte de i kaldt vann før vi skrellet de, bruker alltid å gjøre det... Da vil jeg ikke ha ferske egg, hehe, det er jo bare plommen igjen av de
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 irriterende, ja, men betyr bare at egget er ferskt ..har jeg hørt Skal vist hjelpe å skylle de i kaldt vann. Jeg skyller alltid i kaldt vann. Har lært av mormor at da skal skallet løsne lettere, men det er visstnok for at kokeprosessen ikke skal fortsette inni egget. Men jeg syns at skallet løsner lettere etter kaldt vann
Gjest uni kum Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 skyldte faktisk, jeg skyldte eggen kaldt vann, jaja mente selvsagt skyllte, pokker en eller to l`er? Strever litt med det...
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Dt har jeg hørt også, at egget er ferskt
HerGårDetUnna!!! Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Jeg stikker alltid et hull i eggene før jeg koker dem. Da blir det enkler å skrelle dem. Men ferske egg er no herk
Himmel og hav Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Ferske egg er håpløse å skrelle. Når de er et par uker gamle går det lettere. Vi kjøper egg på en gård i nærheten, og da er eggene sjelden mer enn 2 dager gamle når vi kjøper de, så om jeg vet at jeg trenger hardkokte egg i framtida, så legger jeg av noen slik at de kan eldes.
Gjest uni kum Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 hmmm, oki, da var det sikkert ferskt det ene egget takker for svarene!
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Jeg har erfart at om jeg kjøper sånne billige egg,(x-tra etc), da er de alltid så og si umulig å skrelle. Har aldri hatt problemer med andre typer..Så ikke vet jeg..kan jo være at de distribueres raskere siden kunder velger dem istedefor de som er litt dyrere?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Umulig skall er noe jeg selv har lurt på årsaken til. Men leste i et ukeblad nå i påsken at det hjalp at eggene var romtemperert før de ble kokt. Jeh har imidlertid ikke forsøkt det selv enda, men det er verdt et forsøk
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Det er, som noen andre på tråden sier, at egget nok var veldig ferskt. Da nytter det ikke verken å skylle i kaldt vann, romtempere eller stikke hull i det. Egg til koking er best når de er noen uker gamle
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 Vi har høns "i familien ", og har som regel bare ferske egg. Trikset er å fjerne litt skall i den butte enden, lure inn en teskje mellom egg og eggeskall, og føre den en runde rundt egget. Da får man hele og fine egg selv om de er ferske:-)
petite fleur Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Jeg har hørt, men aldri testet ut selv, at det skal nytte å ha 1 ts bakepulver i vannet når man koker eggene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå