Gå til innhold

Sulten om natten etter oppstart Metformin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Metformin i en måned snart, og har fra jeg begynte vært veldig plaget med at jeg blir så himla sulten om natten! Hvis jeg da endelig får en god natts søvn (ca 8t) så kan jeg være så sulten når jeg våkner at jeg er kvalm, generelt uvel, og må krabbe på alle fire ut av senga og til kjøleskapet for å få i meg noe eller få samboeren til å skulle komme med noe mat på senga til meg for at jeg skal fungere.

Hittil har jeg prøvd flere ting, blant annet å spise bittelitt før jeg legger meg (halv skive eller så), og drikke godt med melk/sjokomelk rett før jeg går til senga. Det eneste som har fungert hittil var da jeg lagde meg en halv pizza og spiste nesten hele den rett før jeg la meg. Fungerte veldig bra der og da, men tror ikke det her er en løsning jeg skal satse på i lengden :P Er heller ikke veldig tilhenger av å stå opp om natta og spise litt da, for da blir jeg så våken og har problemer med å sove igjen.

Skal i grunn ikke klage så mye, for jeg har ikke vært så veldig plaget med bivirkninger, så kunne absolutt vært verre, og jeg er mer enn villig til å bite det i meg om det kan hjelpe meg å bli gravid! Jeg må bare undersøke om det finnes noen måte å få bukt med det her :P Er det noen her som har erfaringer med dette, og eventuelt tips? Er dette noe som kanskje vil gi seg litt etterhvert når jeg har gått på det en stund, eller må jeg bare leve med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd dette selv, mistet matlysten den første tiden med metformin. Om det vedvarer synes jeg du bør ta det opp med legen din, og få blodsukker målt jevnlig. Utover det bør du unngå karbohydrater til middag og kvelds, det tror jeg bør hjelpe. ønsker deg lykke til, hos meg sitter det nå en spire, 14 uker. <3

Skrevet

Hum... Det er noe jeg ikke har tenkt litt på engang, kanskje lurt å prøve! Tusen takk :) Skal til fastlegen til uka, kan snakke med henne om det å få målt blodsukkeret jevnlig :)

åh, gratulerer så mye! :D Tør jeg spørre om det er naturlig eller ved hjelp av IVF eller lignende?

Skrevet

Tusen takk! :) Helt naturlig faktisk, det kom helt uventet, hadde jo såklart forberedt meg på en lang prosess.

Nå når jeg er gravid derimot, Nå må jeg av og til opp om natten og spise... hihi.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...