Emilie k Skrevet 7. april 2012 #1 Del Skrevet 7. april 2012 Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg her inne. Det har seg slik: jeg er til vanlig student, og har fast jobb annen hver helg i hjemmetjenesten. I februar sendte sjefen melding til meg og lurte på om jeg ville ha sommerjobb. På dette tidspunkte visste hun at jeg var gravid. Jeg svarte ja. Nå i april spurte jeg henne tilfeldigvis ang sommerjobben. Hun mener nå at jeg ikke får sommerjobb pga at jeg er gravid (vil da være 7/8 mnd på vei). Hun mener de ikke klarer å legge til rette for meg, og at jeg derfor bare får fortsette i min vanlige helgestilling. Som plaster på såret, skal mannen min få 100 % stilling der (i stedet for 70% som de andre ferievikarene får). Kan hun bare gjøre slikt? Vi er helt avhengige av at begge jobber, og alternativet vil være å skaffe seg en annen jobb på sykehjem som er enda tyngre. Der har jeg i tillegg ikke rett på sykepenger. for ikke å snakke om hvor vanskelig det vil være å søke jobb i april og i tillegg komme på intervju som gravid. Sier ikke likestillingsloven at hun ikke kan unnvære å gi meg jobb med grunnlag i graviditeten? Hvordan skal jeg ordlegge meg, og argumentere for å få jobben? Har jobbet på samme plass i snart 1 år nå. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143925433-f%C3%A5r-ikke-avtalt-jobb-pga-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #2 Del Skrevet 14. april 2012 Du får ta det opp med henne at du har det skriftlig at du ble tilbudt sommerjobb og at du har takket ja. Det er en bindende avtale. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143925433-f%C3%A5r-ikke-avtalt-jobb-pga-graviditet/#findComment-144154787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå