Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg her inne.

Det har seg slik: jeg er til vanlig student, og har fast jobb annen hver helg i hjemmetjenesten. I februar sendte sjefen melding til meg og lurte på om jeg ville ha sommerjobb. På dette tidspunkte visste hun at jeg var gravid. Jeg svarte ja.

Nå i april spurte jeg henne tilfeldigvis ang sommerjobben. Hun mener nå at jeg ikke får sommerjobb pga at jeg er gravid (vil da være 7/8 mnd på vei). Hun mener de ikke klarer å legge til rette for meg, og at jeg derfor bare får fortsette i min vanlige helgestilling. Som plaster på såret, skal mannen min få 100 % stilling der (i stedet for 70% som de andre ferievikarene får).

Kan hun bare gjøre slikt? Vi er helt avhengige av at begge jobber, og alternativet vil være å skaffe seg en annen jobb på sykehjem som er enda tyngre. Der har jeg i tillegg ikke rett på sykepenger. for ikke å snakke om hvor vanskelig det vil være å søke jobb i april og i tillegg komme på intervju som gravid.

Sier ikke likestillingsloven at hun ikke kan unnvære å gi meg jobb med grunnlag i graviditeten?

Hvordan skal jeg ordlegge meg, og argumentere for å få jobben?

Har jobbet på samme plass i snart 1 år nå.

Tusen takk for svar!:)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...