Anonym bruker Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 venter mitt andre barn og er 10+5, og allerde har jeg hatt smerter med gangvansker i et par uker nå. som en kniv som blir stukket inn i høgre rompeball og kjenner det i hele "rompeballfeste" og smerter ned i foten. problemer med å gå trapper, og gå sjenerelt når de verste smertene er der. hadde virkelig håpet å ikke få så gale bekkenplager denne gangen. men at d allerde er blitt så gale er så frustrerende.hvordan skal dette ende. far måtte vare hjemme et år mens jeg var sykemeldt etter forje graviditet. for jeg ikke kunne bære barnet vårt.men denne gangen tror jeg ikke vi har mulighet til det. såg på beretninger om begynnelser, den siste episoden med hun som hadde invalidiserende bekkenplager under og etter graviditeten. og kjente meg så godt igjen. var tungt å se på. i tilegg strever jeg med saèn og redselen for å miste for jeg har blødd og hatt mye brun utflod denne gangen. så jeg trur jeg har stengt meg litt inne og fått en forsvarsmekanisme viss jeg skulle miste.og det hjalp vel ikke på med en hverdag med kvalme og oppkast og er helt utmattet, sliten konstant og tom. veit det er vanlige plager, utenom at konstant trøtt og sliten kommer av lav blodprosent sikkert, så håper jeg får hjelp mot det ved neste legebesøk neste uke.. men hverdagen har vært tøff.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Sender deg en god klem. Vet nøyaktig hva du følte da du beskrev serien på tv2.. Jeg er nå 11+3 og har slitt litt med bekkenet. Men, nå,, Nå har det kommet. Jeg venter mitt tredje barn og seriøst.. Jeg gruer meg. Vi får holde sammen! Vi skal klare det! m Vi må det. Klem
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Sender deg en god klem. Vet nøyaktig hva du følte da du beskrev serien på tv2.. Jeg er nå 11+3 og har slitt litt med bekkenet. Men, nå,, Nå har det kommet. Jeg venter mitt tredje barn og seriøst.. Jeg gruer meg. Vi får holde sammen! Vi skal klare det! m Vi må det. Klem tusen takk . klem tilbake
lillebie på`n igjen Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Jeg er 8+6 og sliter allerede med bekken, mest i korsryggen. Har en sønn på snart 2,5 år og med han hadde jeg bekkenløsning fra uke 6...ble helt invalidisert halvveis og ble satt i gang pga det....så jeg vet hva som venter meg:/ ble ikke bra igjen etter forrige gang heller!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 ligger likt vi da. sønnen er neste 2,5 år her også. å ikke blitt bra og kommet meg i jobb ijen etter dette. var ikke halveis i svangerskapet en gang da jeg vart fult sykemeldt sist. da sa det virkelig stopp med jobbingen også, da vart jeg stående me smerter og ikke klarte å gå. så vondt at jeg skreik. hadde virkelig håpte d ikke vart så gale denne gangen. men ser virkelig ikke slik ut no. HI
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Har en trøst å komme med, de fleste (Ikke alle) som er plaget med bekkenet allerede før uke 12. Blir kvitt det rett etterpå nesten.... Da er det nemlig hormonelt. Ble så lei meg for at jeg hadde så vondt fra uke 7. Men det gikk over i uke 13-14 som legen hadde spådd. Nå fikk jeg en helt annen smerte fra uke 22 ca. Men den er ikke så ille, og enkelte dager er helt flotte
barmfager Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Jeg har et råd å komme med, i alle fall fungerte det for meg. JEg hadde bekkensmerter fra uke 16 forrige graviditet. Det var stikninger inn i høyre side av baken og i lysken samt midt foran på pubisbenet. JEg gikk til fysioterapeut 2 ganger i uken i flere måneder, men først etter å ha besøkt en flink kiropraktor hadde det effekt. Jeg ble nesten helt bra etter bare en behandling. Han fant ut at jeg hadde benlengdeforskjell og begynte med såle i skoen. Etter dette har jeg merket markant forskjell når jeg ikke bruker såle. Bruker den fortsatt 4 år etter første graviditet
Anonym bruker Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Har en trøst å komme med, de fleste (Ikke alle) som er plaget med bekkenet allerede før uke 12. Blir kvitt det rett etterpå nesten.... Da er det nemlig hormonelt. Ble så lei meg for at jeg hadde så vondt fra uke 7. Men det gikk over i uke 13-14 som legen hadde spådd. Nå fikk jeg en helt annen smerte fra uke 22 ca. Men den er ikke så ille, og enkelte dager er helt flotte tror ikke jeg blir bra med det første, da jeg fortsatt nesten 2,5 år etter sist fødsel ikke var kvitt plagene. gikk over 1,5 år før jeg var skikkelig gangbar uten å se på gåinga at jeg var plaga. men hormonelt tror jeg så gjerne utgjør mye av bekkenplagene.for det var vel rundt den tiden menstruasjonen vart stabil. men det var jo lov å håpe på det beste.
Knerten's mamma <3 Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 Føler veldig med deg. Sliter som fy selv her, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å holde ut! Er bare 11+2 og ser ikke lyst på dette svangerskapet heller. Jeg er like dårlig nå som jeg var på slutten sist det er absolutt helt for jævlig! Jeg har i tillegg en liten hjemme... Så noen tips til løfting,håndtering og andre ting settes pris på! Det verste er å løfte/bære, eller så fort man lener seg bittelitt frem feks når tassen legges på stellebordet. Eller at beina plutselig svikter når jeg går med tassen i armene,er så redd for å miste han! Bruker du bekkenbelte? Synes det hjelper bittelitt i stående hvertfall.. Sist gikk jeg til fysio,naprapat,akupunktur og bassengtrening. Det som hjalp mest var naprapat,men det var helst når bekkenet låste seg fullstendig. Kommer du på noe lurt,så si gjerne ifra, så skal jeg gjøre det samme. Skjønner at du sikkert spenner kroppen din ekstra mye fordi du er redd for å miste, men prøv å ta deg et bad, og gi deg selv og kroppen litt tid til å slappe helt av. Håper det går bra for deg! God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå