Gå til innhold

En liten undersøkelse av rein nyskjerrighet, spm til dere som er overvektige, eller kjenner overvektige mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært overvektig i perioder (10-15kg over BMI grensa) og drikker ikke brus i det hele tatt- kunne ønske det var så enkelt som å kutte ut brus og sjokolade for at jeg skal komme meg ned i vekt.

Men her må alt usunt bort, i tillegg til en aktiv hverdag (går til og fra jobb og på trilleturer hver dag, rir ca 5 dager i uka) OG trening (zumba, styrke ++) 6-7timer pr uke for å gå ned i vekt..... (men etter 2mnd med dette har jeg kommet meg ned til normalvektig ihvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv overvektig (ca 40 kg for mye)

Sluttet med brus for en uke siden, drakk bare lett brus, det har jeg gjort de 2 siste årene, uten at jeg fikk noe igjen for det iforrhold til vektnedgang.

Så slår det meg at jeg kjenner ikke en person som er overvektig som IKKE drikker brus daglig.

Så, drikker du brus daglig og er overvektig? Lett eller med sukker?

Spør mest fordi jeg lurer på hvor mye jeg kan få igjen for å slutte helt med brus? Sluttet i samme prosess med sjokolade som jeg også spiste daglig, kosten ellers er helt normal og ganske bra tror jeg....

Det som er med brus er at kullsyre gjør at magesekken utvider seg, så sånn sett så vil jo ikke det ha noe å si hva man drikker av brus.

Jeg gikk ned masse da jeg sluttet å drikke brus... også gikk jeg opp igjen (av andre grunner) og nå er jeg feit og drikker brus (med sukker)!

Men mannen min gikk ned 30 kg nå, og han sluttet å drikke brus... og det hjalp nok mye :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Før veide jeg 125 kg (170 høy) da drakk jeg cola hver eneste dag, og spiste masse godis på lørdager.

Nå, 5 år etter veier jeg 81 kg, og eneste endringen er at jeg drikker pepsi max, kun på helgene og har byttet ut snopet med halv potetgull pose på lørdagene :) Burde nok gjort støre innsats, men jeg er ikke av de som trener masse, og prøver jeg å tvinge meg til det, så slutter jeg helt å trene, så jeg trener alt fra 1-20 ganger på en månde.. Spiser variert kost, som regel fisk og fjærkre, men blir nok noe mer fetende mat av og til.

Går da hvertfall ned i vekt, ikke store mengder i året, men det går da hvertfall nedover, og det med realistiske handlinger og mål ;)

Skrevet

Jeg drikker masse pepsi max daglig og er 12-15 kilo overvektig.

Her er det også insulinressistens og pco som er startgrunnen til at jeg sliter med vekten. Har gått ned endel på lavkarbo og må snart igang igjen merker jeg. Lavkarbo er helt suverent for meg, formen blir fantastisk bra, vekta går godt nedover og jeg føler meg myyyye bedre. Eneste negative er at jeg jobber veldig masse, har to små og en kresen mann, så all denne matplanleggingen på lavkarbo er vanskelig å få til i en heltisk hverdag.

Mine svakheter er at jeg ikke trener, samt et jeg er fryktelig kjesken på kvelden og glad i sjokolade og chips.

Etter påske tar jeg fatt på de siste kiloene, men pepsi max'en gir jeg ikke fra meg med det første hehe. Noen laster må man jo ha:-)

Skrevet

Jeg er overvektig og drikker en del light brus. Jeg kutta ut godteri en periode, drakk fortsatt light brus, og gikk ned 20 + kilo, nå har jeg gått opp igjen ca 10 etter at jeg slutta og røyke...

Skrevet

Sluttet med brus for en uke siden, drakk bare lett brus, det har jeg gjort de 2 siste årene, uten at jeg fikk noe igjen for det iforrhold til vektnedgang.

Så slår det meg at jeg kjenner ikke en person som er overvektig som IKKE drikker brus daglig.

Spør mest fordi jeg lurer på hvor mye jeg kan få igjen for å slutte helt med brus? Sluttet i samme prosess med sjokolade som jeg også spiste daglig, kosten ellers er helt normal og ganske bra tror jeg....

Jeg var lett overvektig for 2 år siden (80 kg og 172 cm høy), og drikker omtrent aldri brus, verken da, før det, eller nå. Liker det rett og slett ikke. Spiste ikke så veldig mye snop heller, men er generelt sett veldig glad i mat og kan spise uvanlig mye mat om jeg vil. å holde vekten (veier nå ca 65-66 kg) krever hele tiden innsats fra min side fordi jeg stadig har lyst på mengder med mat, og er nødt til å begrense meg selv. Skal du ned i vekt må du nok se på hele kostholdet, ikke bare på brusen.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er overvektig og drikker 2-3 glass brus til dagen (når jeg ikke er gravid), men tviler på om det er grunnen til min fedme.

Jeg spiser ganske sunt, veldig lite chips o.l., men er nok litt for glad i det søte. Og så er jeg altfor lite glad i å bevege meg! Jeg VET at jeg har godt av å gå tur, jeg VET at jeg liker det når jeg først kommer i gang og jeg VET at jeg blir veldig fornøyd med meg selv når jeg har gjort det, men den dørstokkmila er evindelig lang...

Men nå er det tid for skippertak, kvalmen er på hell og våren banker på, så nå er det på med joggesko og ut og gå!!!

Snart.......;)

Skrevet

Moren min er overvektig. Jeg vet ikke hvor mye, men kanskje 30 kilo ekstra?

Hun drikker MYE vann og brus drikker hun så godt som aldri.

Jeg har bmi på 20 og lever utelukkende på Pepsi Max...:P

Skrevet

Jeg er ca 10-15 kg overvektig og jeg drikker lettbrus sånn en gang noen ganger 2 ganger i uka. og da stort sett en halvliter.

Jeg drikker ikke lettbrus for jeg tror det har noe å si på vekta men fordi jeg ikke liker brus med sukker, eller saft med sukker for den saks skyld. Føler jeg har lag med sukker på tenna etter jeg har drukket. resten av tiden drikker jeg grønn te eller vann.

Jeg bruker jo sukketer i te da så det blir vel litt som å drikke lett brus i så måte

Tror ikke alle overvektige drikker brus hele tiden nei, men veldig mange overvektige og normalvektige, ja selv undervektige drikker brus hver dag.

Og sunt er det ikke for noen. :)

Skrevet

jeg er overvektig og drikker ikke brus.

Skrevet

jeg er overvektig og drikker ikke brus.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg var lett overvektig for 2 år siden (80 kg og 172 cm høy), og drikker omtrent aldri brus, verken da, før det, eller nå. Liker det rett og slett ikke. Spiste ikke så veldig mye snop heller, men er generelt sett veldig glad i mat og kan spise uvanlig mye mat om jeg vil. å holde vekten (veier nå ca 65-66 kg) krever hele tiden innsats fra min side fordi jeg stadig har lyst på mengder med mat, og er nødt til å begrense meg selv. Skal du ned i vekt må du nok se på hele kostholdet, ikke bare på brusen.

Det er som å lese om meg selv det her. Liker snop og brus, men er ikke noe problem å ikke spise det. Er fortsatt lett overvektig, tror jeg, men det er ikke godisinntaket som er problemet her, det er maten. Er altfor glad i mat, og kan spise store mengder hvis jeg ikke er påpasselig.

Nå i påsken har jeg gitt litt slipp på strenge rammer og spiser litt snop, drikker litt brus, og småspiser innimellom. Ellers har jeg et strikt kosthold med nøyaktige mengder jeg har lov til å spise, ellers kommer jeg fort ut av kontroll ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...