tassa7 Skrevet 6. april 2012 #1 Del Skrevet 6. april 2012 Er helt desperat nå.. (litt langt) Gutten min er 12 uker gammel, fullammes, får ikke smokk eller flaske. Har hatt kraftig utdrivning og mye melk. Den lille hadde vanskeligheter med den kraftige utdrivningen, svelget luft pga det. For en mnd siden opplevde vi nesten puppenekt pga melken som sprutet i munnen hans, (han spiste et par minutter og begynte å gråte, dyttet puppen vekk). Dette ble gradvis bedre da han fikk ofte tilbudt pupp. Men for 1 uke siden fikk han plutselig magevondt (hadde ikke kolikk før). Før sovet han rolig på dagen, men nå våkner han ofte med gråt, rød ansikt og bøyer seg. Han får også magevondt mens han spiser (hører rumling i magen og han kastet puppen da). Jeg gjorde nok en feil ved å være litt for tvingende når jeg tilbød puppen. Etterhvert funket ingenting – gående/vuggende ammestilling sluttet også å fungere. Nå snur han seg vekk fra puppen med en gang han ser den, begynner å gråte. Klarer kun å få i han mat mens han sovner/våkner og da spiser han mindre enn før. Det er også utfordrende å få han til å sove siden han pleide å sovne med puppen i munnen. Har nå i 3 dager tilbudt han pupp ofte, uten å presse, men han vil ikke ha den. Han blir urolig, vil ikke ligge rolig å leke som før. Jeg får mindre melk da han spiser mindre. På natten sover han ikke så rolig pga magen, spiser også mindre enn før. Jeg ser snart ingen løsning på dette. Jeg skjønner ikke hvorfor han plutselig får magevondt nå, så sent, jeg spiste ikke noe nytt. Det er jo vanskelig å få han til å like puppen igjen hvis spising skaper ubehag for han, også pga luft. Forsøkte å gi han melk på flaske, men det ville han ikke ha. Har noen hatt noe lignende? Ble det bedre? Trenger råd.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143925228-puppenekt-25-mnd-kraftig-utdrivning-og-magevondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 7. april 2012 #2 Del Skrevet 7. april 2012 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Jeg skal skrive et litt lengre svar med noen flere råd i i kveld, jentungen våknet akkurat så vi skal på tur. Fortsett å amme han når han vil ha, dvs når han er i halvsøvne. Selv om han får i seg mindre så får han iallfall i seg NOE! Siden du sier du har hatt sterk utdriving tidligere så kan det være det fremdeles er problemet. Utover å amme hyppig, har du prøvd noen andre råd mot dette? Mange opplever at det hjelper å amme så oppreist som mulig, dvs sittende med barnet oppetter magen - sånn at tyngdekraften motarbeidet trykket så godt som mulig. Det hjelper ofte også å pumpe en god del før amming, slik at trykket er lavere av den grunn. Hyppig amming har den samme effekten. Jeg skal lese innlegget ditt et par ganger til i kveld, du nevner mange ting og jeg synes du har gitt en god beskrivelse av ammesituasjonen din så det er flere ting der jeg kan ta fatt i for å gi flere råd Send meg gjerne en epost på ammehjelper.lillenims at gmail.com om du heller vil det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143925228-puppenekt-25-mnd-kraftig-utdrivning-og-magevondt/#findComment-144135402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tassa7 Skrevet 7. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 7. april 2012 Tusen takk for svar, Lillenims! Sendte deg en mail med litt mer info om vår situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143925228-puppenekt-25-mnd-kraftig-utdrivning-og-magevondt/#findComment-144135533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå