Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er skadelig for babyen at man ligger på magen?

Er 17 uker på vei og synes nå det er veldig ubehagelig å ligge på magen. Men går jevnlig til kiropraktor pga ryggsmerter og hun vil alltid ha meg til å ligge på magen. Jeg klarer det, men det er ganske ubehagelig. Er dette farlig??

Fortsetter under...

Var i Thailand, der var de veldig opptatt av babyen. Var bare 15 uker på vei men har stor livmor så er godt synlig. Så fikk aldri ligge på magen under massage. De ordnet fælt med puter osv... De var også veldig opptatt av at man ikke skulle ha hard massage under beina. Virker som kvinner der tar veldig hensyn til babyen i magen. Men de elsker barn der da på en helt annen måte enn det man ser her.

De var også opptatt av at kvinner skulle sende mye positiv energi til barnet i magen :) Siden de så at jeg hadde mange barn mente de at jeg måtte bruke 10 min hver morgen til å meditere, for det kom jeg til å trenge. Gjett om jeg tror de har rett :) Har en kortere lunte nå så er kanskje noe i det :)

Lurer på om det er skadelig for babyen at man ligger på magen?

Er 17 uker på vei og synes nå det er veldig ubehagelig å ligge på magen. Men går jevnlig til kiropraktor pga ryggsmerter og hun vil alltid ha meg til å ligge på magen. Jeg klarer det, men det er ganske ubehagelig. Er dette farlig??

Generelt sett skal man vel ikke gjøre ting som resulterer i ubehag eller smerter. Men jeg personlig tviler for at det er farlig.

I uke 17 har babyen enda masse plass der inne og er godt omringet av fostervann osv. Men om det er ubehagelig eller ikke føles bra, så skal du heller ikke gjøre det. Kiropraktor vil forstå og ta hensyn til dette! :)

Tror ikke det er farlig,men er det ubehaglig bør man jo unngå det så mye som mulig.

Ligger ikke på magen lenger her, lillegutt sparker som en gal når jeg ligger på magen, så oppi huet mitt tenker jeg litt sånn "åj,nå blir han klemt sammen hehe ;) Men han blir vel egentlig ikke det :)

Annonse

Jeg går til fysio 3 ganger i uka pga bekkenløsning. Han spør meg hver gang om det går greit å ligge på magen. Er snart 24 uker på vei, og foreløpig går det greit. Er ikke farlig å ligge på magen, men det skal ikke være ubehagelig for deg! Fysioterapeuten min har sagt klart ifra at han kan behandle meg liggende på siden eller evnt sittende når det blir ubehagelig med mageleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...