Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Her er min Oppskriften gir 8 store, eller 16 små muffinser 2,5 dl melk 1 egg ¾ dl nøytral olje (f.eks solsikke, mais eller soya) eller smeltet smør 1 ½ dl sukker 4,8 dl hvetemel (jeg bruker siktet spelt) 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1-2 ss kakao, om du vil ha sjokolademuffins Det tørre, unntatt sukkeret, siktes og blandes for seg. Tilsett så sukker.Egget røres lett sammen for hånd, i egen bolle. Tilsett olje og melk. Hellalt tørt opp i det våte på én gang, og rør lett sammen. Røren skal ikkebli jevn! Det skal være klumper. Dette er hemmeligheten for å unngå atkakene blir seige. Du kan bruke annen deigvæske, helt eller delvis, for åfå annen smak, f.eks fruktjuice, Baileys, en whiskeyskvett og lignende.Et går også an å stikke en Smil-sjokolade eller lignende i hve kake førsteking. Muffinsene stekes ved 200 grader i 15-20 minutter for store, eller 10-15minutter for små. Lykke til!
TanteTroll Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Denne oppskriften bruker jeg også - de blir alltid veldig fine. Mos en banan og bland i, så blir det bananmuffins. Gjerne med sjokolade oppi i tillegg. Blåbær er også godt oppi.
Iselilja Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Denne er supergod! http://www.passionforbaking.com/blog/2010/08/08/vintage-vanilje-cupcake/
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Bruker den gode gamle muffinsoppskriften fra Ingid Espelid sin rutete kokebok, men har i et par teskjeer med godt vaniljesukker i tillegg. Blir supergode, har fått mye skryt for dem og mange spør etter oppskrift 50 g smør- smeltes 2 egg 2 dl sukker- eggedosis 2 ts bakepulver 3 dl hvetemel 1 dl melk Lag eggedosis, bland i det andre, fordel i ca 20 muffinsformer. Stekes nederst i ovnen på 200 grader i 10-15 min. Jeg har som sagt i ekte vaniljesukker, en plate hakket kokesjokolade og bruker meierismør.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 jeg bruker den som er i cacas sin oppskriftbok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå