mbea Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Hei, Sniker meg inn fra småtroll 0-1 jeg Håper det er i orden. Vi har fått barnehage plass til høsten, og jeg tenkte jeg skulle begynne å se etter det hun trenger av klær og utstyr. Men er så usikker på hva de egentlig trenger i barnehagen.. Har gått meg litt vill i jungelen av Reimadresser, Parkdresser, Regnklær og Vinterdresser... Kanskje noen kan hjelpe meg med en liste, eller noen hint og tips? Vi bor på vestlandet, Sør i Rogaland. Det blåser daglig og regner for det meste. Regner med at dette har noe å bety med tanke på klær.. Det bør nok være både vinn og vann tett. Og så er hun ikke 1 år før hun begynner, så jeg regner ikke med at hun går.. Så kanskje hun ikke trenger sko, men mer sånne skoposer? Litt forvirret her, men takk for all hjelp
hallå Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Mange barnehager har egne lister over hva de anbefaler barna trenger..hør med den barnhagen barnet ditt skal begynne i !! mine kunne ikke gå når de begynte i barnehage, men var slik at de kunne gå med tralle eller holder hender.. De trengte : 1 regnsett ( gummibukse +jakke + gummistøvler) synes det var greit med gummibukse fordi den kan brukes med vanlig genser eller jakke når det bare er grisete ute og ikke direkte regnvær, men noen liker disse hele regndressene.. Trenger en høst / vinterdress: mine barn har alle brukt trolldressene, da dressene er veldig vanntette og fine på høsten uten den indre ulldressen.. De trenger flere sett votter. Små ullvanter til overgang høst/ vinter, regnvotter og 2-3 vintervotter.. Vinterstøvler : 1 par sherox og 1 par ekstra varme vinterstøvler. troll sine finlandshette type luer er vanntette og behagelige å ha på.. Så er det jo vanlig skifte klær, ulltøy av alle slag etc.. Du kommer fort inn i dette så ikke stress
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Mange barnehager har egne lister over hva de anbefaler barna trenger..hør med den barnhagen barnet ditt skal begynne i !! mine kunne ikke gå når de begynte i barnehage, men var slik at de kunne gå med tralle eller holder hender.. De trengte : 1 regnsett ( gummibukse +jakke + gummistøvler) synes det var greit med gummibukse fordi den kan brukes med vanlig genser eller jakke når det bare er grisete ute og ikke direkte regnvær, men noen liker disse hele regndressene.. Trenger en høst / vinterdress: mine barn har alle brukt trolldressene, da dressene er veldig vanntette og fine på høsten uten den indre ulldressen.. De trenger flere sett votter. Små ullvanter til overgang høst/ vinter, regnvotter og 2-3 vintervotter.. Vinterstøvler : 1 par sherox og 1 par ekstra varme vinterstøvler. troll sine finlandshette type luer er vanntette og behagelige å ha på.. Så er det jo vanlig skifte klær, ulltøy av alle slag etc.. Du kommer fort inn i dette så ikke stress 2-3 sett med vintervotter? Jøss. Vesla vesla mi har hatt 1 par i vinter. Holdt i massevis Du får som regel en liste fra bhg. om hva barnet trenger. Regnklær, god vinterdress og gode ullklær til å ha når det begynner å bli kaldt. Er en jungel der ute. Man trenger ikke alltid det dyreste for at barna skal holde seg gode og varme. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Junior var 11 mnd da han begynnte i bhg.Da hadde vi 1 dress,1 regndress og varme vintersko som tåler regn.Og skifte klær - 2 bodyer,strømpebukser, joggedress..... De vi hadde av klær i bhg var arveklær(har sett at mye klær har blitt ødelagt i bhg med hull,maling etc så har ikke på mine barn noen dyre klær der nei,men fint brukte klær fra eldre søsken. Har brukt Reflex sine dresser , kjempebra!Er ikke altid nøddvendig med dyre ting da en kansje har et sett i bhg og ett sett regnklær/kjeledress hjemme også for å slippe å dra alt frem og tlbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå