Gå til innhold

Vannskade, bytte gulv og forsikringsoppgjør, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må grunnet vannskade bytte hele gulvet i stue og kjøkken, heldigvis i første etg så er rett på betongen.

Men spørsmålet er,

Bør man ta et kontantoppgjør?

Få håndtverkere til å gjøre jobben hvor regningen går direkte til forsikringen?

Gjøre det selv, evt leie inn håndtverkere til rivningsjobben?

Hva lønner seg?

Hva fikk dere per kvm til ny parkett,vi har vanlig eikeparkett. Og hva fikk dere i "lønn" dere som gjorde jobben selv?

Vi ønsker jo såklart å få det mest mulig gunstig økonomisk nå som skaden først har skjedd. Mannen min klarer fint jobben selv, eneste er at tidspunktet er dårlig med tanke på jobb og reising, så da må det utsettes litt.

Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

jeg hadde ett akvarium som sprakk.... det var 250 liter vann. Skvulpet bra i hele huset kan du si. Vi hadde alt på ett plan, og vannet hadde bølget rundt nesten overalt... Huff... Jeg var høygravid å greier...

men, vi fikset alt selv vi... det kom en takstmann som tok div prøver. Brannvesenet var å sugde opp vann o.l. Det ble konstantert at alle gulver måtte byttes. Vi fikk da ett prisoverslag på hva dette ville koste,,, Deretter ordnet vi alt selv.. Vi fikk betalt for alt, også jobben, og når vi da gjorde dette selv satt vi igjen med masse tusen i lomma=) Ja i prisoverslaget lå også det den som skulle fikse det skulle ha betalt..., når vi da gjorde det selv tjente vi jo bra=)

Endret av nasse nøffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...