Makemyday Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Kan noen erfaring fra vannfødsel fortelle litt om hvordan det var? Vil du anbefale det? Har født tre barn tidligere, men bare vanlig med lystgass som smertelindring. Skal ha nr.4 i mai, og lurer litt på om jeg skal prøve å føde i vann denne gangen. ( hvis det er tid og det er ledig da).
bittelille_persille Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Jeg fødte i vann sist. Det var vel igrunn ikke planlagt. Det gikk litt fort, så jeg kunne velge... enten å gå opp av badekaret eller å la være. Men smertelindring fikk jeg ikke uansett fordi det var så kort igjen (som jordmor sa det). Jeg kan jo ikke sammenligne med noe annet, men jeg hadde en veldig grei fødsel. Jeg revnet ikke, tross i at den gikk fort. Ifølge jordmor kunne vannet ha vært litt av grunnen i og med at det skal myke opp på en måte. Ville gjort det samme igjen, men velger å ikke planlegge... Det er jo mye rart som kan skje i løpet av en fødsel, og det er vel ikke likt fra gang til gang. Jeg har ikke tenkt til å avskrive smertestillende og "binde meg" til å føde i vann fordi det fungerte sist... Men som sagt, det var en positiv opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Hadde mye samme opplevelse med det som #2 Det gikk fort, og jeg rakk ikke opp av badekaret. Det føltes fitn å føde i vann, men blir jo så lett i vann så det var greit å bytte stilling/snu seg osv. Revna litt jeg da, men ikke mye. Blir jo litt "ekkelt" i det vannet da, blod og gørr. Men skullle gjerne født i vann igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå