Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Lurer på om noen har erfaring med dette?? Har slitt noen uker med blå årer på innsiden av kneet og litt nedover leggen. Fargen kommer og går, noen ganger er det svakere og nesten ikke synlig. Noen ganger kjenner jeg det verker litt hvis jeg står eller sitter. Når jeg tar på det er det ømt og litt varmt, akkurat som å ta på blåmerke. Begynner å bli litt bekymret for blodpropp. Har jo tenkt at det bare er åreknuter jeg har, men hvordan vite forskjellen?
bitthen Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Blir du ikke nummen etc ved blodpropp da? Det høres ut som åreknuter for meg, og er sannsynligvis det :-)
Loppa Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 med blodpropp vil foten bli hoven og veldig øm, samt ha blå/lilla/rød farge. Ingen tvil. åreknuter er knopper i blodårene (store), eller du ser fargen på blodåren bedre (blå/lilla)
*LilleTroll + spira Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Et ord: støttestrømper! Jeg fikk massevis sist svangerskap, og er på an igjen.. Det samme er årene gitt. De kan til tider være veldig smertefulle. Merker det spesielt på kvelden når jeg er sliten, og om natta når jeg må opp på do osv.. Det sprenger på en måte i bena, og de kan være ømme å ta på. Jeg har både kompresjonssokker som går opp til lårene (mine strekker seg laaaangt opp :-(..) og vanlige knelange støttestrømper. Sistnevnte får du kjøpt på apoteket, kompresjonssokker må du til bandagist for å få, og de kan være ganske dyre. Betalte 1.100 for mitt par, men er verdt det! Kan bruke dem på flyturer og sånt siden :-) Hva hjelper?! Sitt med bena høyt, unngå kraftig vektoppgang, beveg deg og drikk massevis med vann. Det blir bedre etter fødsel, men de går nok ikke helt bort. Jeg har en "lekker" stor en som strekker seg fra innside lår, ned rundt kneet på en måte og over leggen på fremsiden. De kan fjernes, men er visst ikke anbefalt å gjøre det før du har fått de barna du vil ha, for de kommer gjerne tilbake. Løp og kjøp støttestrømper :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå