Gå til innhold

Noen som har erfaring med ballongkateter/igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn ballongkateter i dag. Det skulle stå til i morgen, men falt ut etter 4-5 timer. Hadde litt kynnere og mensmurring mens det lå inne, men nå kjenner jeg ingenting... Er det noen som ar blitt satt i gang med kateter, funket det? Håper å slippe å bli satt i gang med medikamenter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på meg funket det veldig fint! fikk et par cm åpning og da tok de vannet. Mitt ballongkateter tok legene ut igjen etter ca 12 timer.

Hvis det er falt ut så er vel det et tegn på at det har begynt å åpne seg? eller hva sier føden?

Skrevet

Hadde allerede to-tre cm åpning og er så og si hel moden så er kanskje ikke så rart det datt ut... Skal komme inn igjen kl 10 imorra og få noe (stikkpiller tro jeg) for å starte rier hvis de ikke starter av seg selv før. Håper jo de gjør det :/

Skrevet

Skjønner.. Du får ha lykke til da!!

:)

Skrevet

Da jeg ble satt i gang for snart 4 år siden skulle de sette inn ballong, og da fikk jeg beskjed om å komme tilbake da og da, eller om den falt ut. (De fikk ikke satt den inn pga smerter, så fikk stikkpille isteden, men husker de sa dette)

Har du pratet med føden?

PS: Lykke til! :)

Skrevet

Hadde allerede to-tre cm åpning og er så og si hel moden så er kanskje ikke så rart det datt ut... Skal komme inn igjen kl 10 imorra og få noe (stikkpiller tro jeg) for å starte rier hvis de ikke starter av seg selv før. Håper jo de gjør det :/

Men hvorfor setter de ballong hvis du allerede er åpen? Det settes jo for å åpne og detter ut når livmorhalsen vider seg ut.

Med åpning kan de jo bare ta vannet så er det igang. Du trenger ihvertfall ingen piller, det hadde jeg nekta.

Skrevet

Hei !

Jeg selv har ingen erfaring med det, men en veninne har fått det da hun ble satt i gang på Ullevål. Det ble gjort usterilt og både hun og babyen har fått infeksjon og måtte gå på antibiotika, det gikk bra til slutt, men det var vel kjipt start allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...