Gå til innhold

Praktiske spørsmål baby til syden (7mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Kreta i begynnelsen av mai, første sydentur med småtten, og gleder/gruer meg litt..:) Han spiser nå både grøt og middagsglass hver dag, og lurer litt på hvordan man gjør dette praktisk på reisen? Vi reiser grytidlig med flyet, 4 timers flytur og ca 3 timers busstur frem til hotellet. Ser jo at man får babymat ombord flyet, men hva med bussturen etterpå? Regner m å amme, så er jo en nødløsning der:) men redd han ikke skal bli mett nok, og bli misfornøyd og dermed -oh skrekk!-grine hehe:) noen praktiske tips?

Og hvordan gjør dere det på flyplassen? Tenker ha han i bæreselen. Må man ta baby ut av denne på kontrollen på flyplassen? Synes jeg har hørt noe slikt. Reiser fra Gardermoen. Vi har bestilt "babypakke" på hotellet med trille, seng og stol, deilig å slippe å drasse på vogn på flyet!

Gode råd og erfaringer tas imot med takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med grøt til flyturen, kokt vann får du av flyvertinnene. Det står at man får babymat men det som er i den posen er fruktmos, vann og 1 banan så ikke akkurat mettende mat som jeg hadde forventet. Tar h*n mme så ta med pulver og kokt vann på termos, så har du i tilfelle ikke amminga går, med tanke på mye som skjer rundt! Brukte bæremeis på flyplassen, trengte ikke å ta ut barnet gjennom sikkerhetskontrollen. Ellers hadde jeg sånne ellas kitchen smootie pose i stelleveska + en tutekopp med vann. Flyturen gikk over all forventning:)

Skrevet

Hei!

Vi har akkurat vært en uke med vår på 11 mnd. Gikk fint, han har storkost seg med mindre klær og nye omgivelser. Vi har flydd mye med ham før, men aldri så langt.

Ta med mat til reisen. Du får med barnemat gjennom sikkerhetskontrollen. Husk at det kan bli forsinkelser. Plutselig er det streik i hellas feks. Jeg hadde en skål med lokk med grøtpulver i. Ga grøt på flyplassen, Ellas smoothies er gull, drikker rett av posen. Ellers ta med middagsglass. Det vi fikk på flyet var bare litt frukt, fruktmos og smarties (!). Ta med noen leker. Be om pute sånn at han kan sove i fanget deres mens du har armene fri. Ta med nok skift og bleier.

Flyplass er veldig greit med sele. Du trenger ikke ta ham ut i kontrollen. De har utlånsvogner på Gardermoen og dessuten satt min fint i tax free trallene da han var 7 mnd (vanlig handlevogn).

Ellers var vi storfornøyd med uv drakt og stor solhatt så slapp vi å være bekymret for solen. Men vår er nok litt mer mobil enn enn på 7 mnd.

Og en ting til: vi hadde også babypakke. Vognen var en skranglete trille uten solskjerming og sovestilling. Vi leide en skikkelig for 20 euro for en uke, men sjekk før du drar hva slags vogn du får.

God tur!!

Skrevet

Tusen, tusen takk for tips, begge to!!:) han har fått smaken på Ellas jordbærsmootie ja, så den blir med:) men da skal jeg pakke med grøt og middag også på reisen. Så får vi se hva slags vogn som venter oss der nede:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...