Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt 1 uke til å kutte ut kveldsmåltidet og 1 uke til ettermiddagsmåltidet, tenkte å bruke 1 uke til å kutte amming helt. Gutten er 10 mnd. Er det noen som vet om dette er ok? (tidsmessig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja/nei/vetikke :-P

Det varierer... men om det har gått fint å kutte ut kveld og natt over en uke hver så burde det ikke være noe i vegen for å kutte ut resten helt heller, regner med det ikke er snakk om så mange måltider? Om du ikke har fått noe særlig brystspreng av å kutte ut kvelds- og ettermiddagsamming går det sannsynligvis bra med resten også.

Vær oppmerksom på at du kan ha melk i brystene ganske lenge enda. Husk også at gutten kan få "tilbakefall" om han feks. blir syk, starter i barnehage eller liknende. Det er lurt å ha tenkt gjennom på forhånd hva du vil gjøre om du får en "puppoman" rundt halsen da.

Kanskje finner du også noen tips på http://ammehjelpen.no/artikkel/55/Ammesluttavvenning

Lykke til :)

Skrevet

Ja/nei/vetikke :-P

Det varierer... men om det har gått fint å kutte ut kveld og natt over en uke hver så burde det ikke være noe i vegen for å kutte ut resten helt heller, regner med det ikke er snakk om så mange måltider? Om du ikke har fått noe særlig brystspreng av å kutte ut kvelds- og ettermiddagsamming går det sannsynligvis bra med resten også.

Vær oppmerksom på at du kan ha melk i brystene ganske lenge enda. Husk også at gutten kan få "tilbakefall" om han feks. blir syk, starter i barnehage eller liknende. Det er lurt å ha tenkt gjennom på forhånd hva du vil gjøre om du får en "puppoman" rundt halsen da.

Kanskje finner du også noen tips på http://ammehjelpen.n...esluttavvenning

Lykke til :)

Det går greit for min del, pumper litt der jeg normalt ammet. Tenkte mer på for han. Men virker som det går veldig greit. Var syk for en stund siden (babyen) og da ga jeg han pupp. Men føler nå at det er greit å slutte. HAr jobbet snart to mnd og synes det er litt stress med amming. Han tar også flaske greit.

Skrevet

Virker det som det går greit for han så gjør det nok det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...