Gå til innhold

Apropo matangst.. Er jeg litt for hysterisk kanskje?

Anbefalte innlegg

Leste i et tidligere innlegg, er jo som å lese om seg selv. Ganske slitsomt å ha det sånn egentlig. Men, prøver å ikke la det gå for mye utover hverdagen om jeg kan si det sånn =) Og det gjør vel egentlig ikke det heller, meeeen...

Jeg har flere venniner som "dytter" i seg salat etc på restaurant, mens jeg småpirker i den.

Nå har jeg fått diagnotisert panikkangst fra tidligere, så det kan jo ha noe med dette å gjøre. Jeg vet ikke, men det går mye bedre nå enn i forrige svangerskap - på den andre siden tenker jeg at hvis jeg skal ha noia for alt, vil jo ikke bebisen få næring heller. Vet ikke om det er så mye bedre =)

Men jeg har estem meg for å være litt tøffere, for å overvinne noian.

Et spørsmål, spiser dere frukt som har ligget ved siden av annen overmoden/halvråtten frukt? I fare for listeria.

Jeg har kjempe dills på druer, kjøpt en eske, halvspist ned i boksen oppdager jeg at det ligger en (lukter ihvertfall) gjære drue, myk og ekkel. Npå sitter jeg igjen med litt småangst for at den skal ha smitta de druene jeg har spist med evt. listeria. Druene jeg har spist er jo vaska.

En ting er sikkert - jeg har slutta og lese på nett om alt hva som kan skje..

=)

Fortsetter under...

Hei! Da er vi to... jeg kjente meg også veldig godt igjen i Matangsttråden. Litt "godt" at vi er flere som har det sånn, så føler man seg litt mindre gal ;)

Savner å spise salat på kafe (og påsmurt med salat-pynt!), men tør rett og slett ikke... og er som deg bekymra for om barnet får i seg riktig og god nok næring når jeg holder på sånn. Har også angst, og har slutta på medisiner pga svangerskapet, det virker nok inn. Jeg tror det er mange som ikke har så mye kunnskap heller, og spiser salami og uvaska frukt og grønt uten å bekymre seg; i alle fall er jeg glad jeg ikke er en av dem!! Sendte en mail til bama, om den ferdigvaska salaten deres var vaska godt nok til at den var toksoplasmose-fri. De svarte at det aldri er noen garantier, men at salaten deres ble vaska mye bedre enn det man får til hjemme... Ble litt beroliga av det og prøver å spise litt av det nå og da. På besøk skinner det nok litt igjennom - jeg spør grundig om ting er skikkelig vaska og hva alt som serveres inneholder... På restaurant ser de litt rart på meg og lurer på hvorfor jeg sender tilbake maten om de har lagt på salat ved en feil...

Jeg hadde ikke stressa over en råtten drue i samme eske tror jeg, listeria lukter ikke og synes ikke! Og du skylte jo av de andre druene.. Listeria er det jo også i veldig mye av maten vi spiser, men i små mengder, det er når det blir mye at det kan lage sykdom. Så kan ikke se for meg at du kan ha fått i deg stor nok dose til at det er noen fare.

Masse lykke til videre i svangerskapet..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...