Gå til innhold

Bakespørsmål - igjen :)

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Var meningen jeg skulle lage ostekake til bursdagsselskap, men har glemt å kjøpe ost :o

Det er dessverre ikke noen sjeldenhet at jeg glemmer, tror jeg har mye til felles med gullfisken der :P

Men problemet er altså at jeg skal lage en ostekake hvor det skal være en kremost med appelsin/mandarin smak, og det har jeg ikke. Tror dere det går an å bruke kremost naturell og ha i litt appelsinsaft? Det forutsetter selvsagt at bensinstasjonen har kremost i det hele, noe som slett ikke er sikkert :(

Jeg ønsker meg veldig en hukommelse!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med ostekaker dessverre, men mye erfaring med hukommelsestap, eller rettere sagt så mange tanker i hodet på en gang at hjernen fortrenger noen av dem uten at jeg merker det ;)

Lapper, sier jeg bare, skriv lapper!

Jeg har storforbruk av gule postit-lapper.

Skrevet

Du kan bruke cottage cheese istedet for hvis du har det? Ellers tror jeg det går helt fint med naturell kremost og "sprite" den litt opp med revet appelsinskall og litt saft. Blir sikkert bedre enn orginalen til og med.. Du kan også bruke philadelfiaost hvis butikken har det.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med ostekaker dessverre, men mye erfaring med hukommelsestap, eller rettere sagt så mange tanker i hodet på en gang at hjernen fortrenger noen av dem uten at jeg merker det ;)

Lapper, sier jeg bare, skriv lapper!

Jeg har storforbruk av gule postit-lapper.

åja, jeg skriver jo lapper. Gule lapper, rosa lapper og grønne lapper. Men for å lese hva som står på dem, forutsetter det at jeg tar dem med meg - når jeg skal handle f.eks. Men det glemmer jeg ;p

Kan prøve å skylde på pre-ammetåke, men sannheten er at jeg er lik alltid...

"Du må prøve å konsentrere deg" er rådet fra min kjære...akkurat som jeg ikke prøver og prøver...

Skrevet

Prøv å ha i appelsin i osten og smak på den? Blir sikkert godt:)

Skrevet

Det blir sikkert godt. Som en skriver her oppe: kanskje bedre enn orginalen. Sitron er sikkert også godt i også.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg ville gått for revet appelsinskall og et par ss appelsinjuice som røres inn. Bare vær obs på at ikke konsistensen i kremosten blir for løs, så tror jeg nok det går veldig veldig bra :)

Svigermor tror jeg bruker creme fraiche (eller rømme eller noe slikt) og sitrongele når hun lager ostekake, og det blir svinegodt :) Så i verste fall kan du google ostekake uten ost /med gele og finne en oppskrift.

Skrevet

Skal det være gele i kaken? For hvis det skal være sitrongele i, så spiller det ingen rolle om du ikke har kremost med appelsin/mandarin smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...