M+M+baby2012 Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Hei har en baby på 9uker og han sitter mye og koser med meg, for om jeg legger han ned gråter han, han har hatt så mye vondt i magen til nå hvor jeg hr trøstet han og han har kose ammet etc. Hver gang vi får besøk får jeg høre av andre, ja huff du har vel gjort han bortskjemt. Jeg blir faktisk irritert for jeg kan ikke bare la han skrike seg bort heller. han er så liten selvfølgelig tar jeg han opp. når jeg ser han ikke har det bra. Nå sitter han fornøyd i vippestolen sin og smiler til leken sin. så han er jo ikke avhengig v meg, og hva så! Har dere opplevd noe av det samme??
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 jenta mi er 8 uker, og jeg holder henne også mye. Det er det jeg som mor mener er best, og hvis noen andre har andre meninger så kan de holde dem for seg selv. Det er nemlig jeg som bestemmer. Med eldste mi var det endel som forsøkte å blande seg, og jeg ga da tydelige tilbakemeldinger på at jeg ikke var interesserte i det de hadde å si. Nå har de lært.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 jenta mi er 8 uker, og jeg holder henne også mye. Det er det jeg som mor mener er best, og hvis noen andre har andre meninger så kan de holde dem for seg selv. Det er nemlig jeg som bestemmer. Med eldste mi var det endel som forsøkte å blande seg, og jeg ga da tydelige tilbakemeldinger på at jeg ikke var interesserte i det de hadde å si. Nå har de lært.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Jentungen her er 4 uker gammel, og blir båret på og kost med en god del, første uka var hun konstant hos meg, enten bar jeg henne i armene mine eller i bæreselen/bæresjalet, på natta lå hun konstant oppå meg de første 2,5 ukene. Hun slet en god del med magen stakar, hun holdt på å få kolikk pga morsmelka mi (forsto det fort når det ble sagt av helsesøstra at det var kolikk, så ble jeg så sår og klarte ikke røre brystene mine, ikke for å pumpe engang, så hun fikk nan en stund, og da forsvant kolikken også) Og siden hun slet sånn og pga morsmelka mi, så ble det nok ekstra med dulling og kos fra meg til henne. Nå er det roet litt, hun sover i vugga si på dagen (stort sett) og må nå ligge i senga si på natt (jeg klarer ikke sove under samsovingen, sover maks 1 time pr natt, eller så hadde vi nok samsovet videre) Hun får fortsatt mye kos av meg, bærer en god del på henne, noen ganger også når hun sover. Her nekter jeg å høre på de som snakker om at jeg/vi gjør henne bortskjemt, hun trenger nærkontakten, sånn er det bare, og vi har erfaring fra storebror å vise til. Storebror er snart 14 mnd, første 5 mnd ble han kost og dullet masse med, bar på han så ofte han ville, vugget han til søvn i armene vre eller i vugga osv osv, men når det ble stas å prøve å åle seg/krabbe så ble kosen med foreldrene sjeldnere, dette etter HANS ønske, ikke noe vi la opp til. Når han ble 9 mnd skulle det mye til for å ha han til å sitte stille og kose osv, nå er vi heldige om vi får natta/hade kos ;( Nei, alle unger trenger forskjellig mengde med nærhet, og noen trenger det lenge, andre trenger bare de første ukene. Gjør det som passer deg og sønnen din best du Desuten sies det jo dette; Før ungen er et år, går det ikke ann å gjøre h*n bortskjemt
Dini Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Har hørt det selv.. Her vender jeg det døve øret til, og lar meg styre og stelle med min egen unge. Det fins da grenser for hvor mye andre skal legge seg oppi oppdragelsen av mitt barn. Ho ble nettopp 10 uker her. Og nå trenger hun mammaen sin mest.
aragon Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Hei! Jenta mi er 6 uker og har roer seg bare med nærhet og kroppskontakt frem til nå. Kan maks ligge 5 min alene før hun sutrer. Kroppskontakt og nærhet er jo det som er viktig i begynnelsen når de er så små tenker jeg. Så får heller andre tro de er bortskjemt o.l. Men hun kan sove ute i vogna i flere timer og har nå de siste dagene sovnet av seg selv i senga vår uten at jeg har måtte ligge der! Så det er vel lurt å gradvis prøve å løsrive seg litt ettersom ukene går og!
Snøkrystaller Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Kos deg med kos og nærhet du:) gjorde akkurat det samme som deg! Fikk de samme komentarene! Nå er hun 10 mnd og hvis jeg skal ha litt kos må jeg ta hun opp når hun sover! Hun har ikke tid lenger:) skal bare fyke rundt å utforske alt:) så så bortskjemt ble hun !!!
M+M+baby2012 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2012 takk for svar, god det er fler som meg hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå