Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Jenta mi på 13 mnd har hostet i ca 4 uker. Siste uka har det bare blitt verre og verre. I går tok vi henne med til lege og legen mente dette måtte være mykoplasma da det er mange som har dette nå. Vi fikk klacid mixtur som hun skulle ha to ganger for dag. Vi ga henne dette to ganger i går og hun har fått en gang i dag. I dag er hun mye verre. Hun puster tungt og surklete, innimellom hveser det kikkelig av pusten. Hoster mye. Satt og telte pusten hennes når hun satt rolig på fanget mitt. Da pustet hun ca 60 ganger i minuttet. Hun tar i skikkelig med magen når hun puster. Hun har ikke hatt feber. Men i dag er hun slapp og grinete. Er dette normalt? Skal hun bli verre før hun blir berdre?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Nei hun skal ikke bli værre hvis hun har startet med behandling. Synes dere skal reise en tur på legevakta for å få en ny vurdering. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Enig med #2. Antibiotika virker relativt raskt, og hun bør i alle fall ikke bli verre. Minsten her på 22 mnd hadde mycoplasma for ca en mnd siden, og når han først fikk riktig antibiotika (fikk Apocillin først som ikke virker på mycoplasma, så Klacid) ble han raskt bedre. Merkbart bedre etter to doser.
Meg med tre små prinsesser Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Tusen takk for svar:-) La henne når kl var 10. Da sovnet hun med en gang. Hun er nok helt utslitt av tung pust og hosting. Sitter inne med henne på rommet. Hun sover godt men surkler og knitrer når hun puster. Nå når jun sover puster hun mellom 40-50 ganger i minuttet. Skal se an hvordan formen er når hun våkner. Om hun fortsatt er like tett tror jeg at jeg tar en tlf til legevakten.
hit og dit Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Jeg hadde tatt kontakt med legevakten med en gang pga dette.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Heisann.. min far har denne lungebetennelsen, han fikk ikke antibiotika da denne type lungebetennelsen er immun mot antibiotika, han fikk kun hostedempene og slimløsende... og måtte kun ta dette og la kroppen gjør jobben...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Heisann.. min far har denne lungebetennelsen, han fikk ikke antibiotika da denne type lungebetennelsen er immun mot antibiotika, han fikk kun hostedempene og slimløsende... og måtte kun ta dette og la kroppen gjør jobben... Her svarer du åpenbart på ting du ikke har peilig på! pass deg for det kjøtthue.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. april 2012 #8 Skrevet 5. april 2012 Denne type lungebetennelse er da aldeles ikke immun for antibiotika. Men det er derimot veldig vanskelig å få tak i den type antibiotika som virker best mot Mykoplasma.. Nemlig Ery-Max, men Klacid brukes også mot denne bakterien. Men jeg ville kontaktet legevakten og bare sagt at hun har blitt verre etter halvannet døgn med behandling. Og spør om du evt skal bytte antibiotika, men det er dessverre ikke så mye å gjøre. Men i det minste så kan du få noe slimløsende til henne. På lørdag om ikke annet når apotekene åpner igjen. Evt noe Ventoline som hun får i forstøver. Altså noe burde hun ihverfall få for å åpne lungene og løse opp seigt slim.. Så ja. Kontakt legevakt og hør hva de synes eller tror.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #9 Skrevet 5. april 2012 Jeg har en datter på 6 som har hatt mycoplasmalungebetennelse som ble faktisk ble verre under første pencilinkur. Etter kur nr 2 så ble hun bra. Ville tatt en tur til lege
Meg med tre små prinsesser Skrevet 5. april 2012 #10 Skrevet 5. april 2012 Tusen takk for svar:-) Vi tok kontakt med legevakt for hun ble enda verre når hun våknet. Så veldig tydelig at hun annstrengte seg for å puste. Og hun var slapp og grinete. Hun fikk også feber. Legen lyttet på henne og tok crp. Crp var på 7, så den var normal. Legen så at hun anstrengte seg veldig for å puste. Vi fikk velge selv om vi ville ta henne med hjem å se det an eller om vi skulle reise til barneavdelingen med henne. Vi må reise i nesen to timer for å komme til barneavdelingen, så ble enig med lege om å ta henne med hjem. Men med tegn på forverring skulle vi ta kontakt så ble det innleggelse. Hun sover nå, og surklerheldigvis ikke så mye, men puster fortsatt fort. Så vi følger nøye med. Håper vi slipper innleggelse.
Meg med tre små prinsesser Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Natta har gått ganske bra. Hadde mye feber, men den gikk ned med paravet. Hun pustet fort, men sjekket ikke så mye. I dag har hun feber som gikk ned til 37,8. Men tre timer etter at hun fikk stikkpillen var feberen oppe i 38,8 igjen. Hun puster fortsatt veldig fort. Men sjekker ikke så mye i dag. Ser hun anstrenger seg for å puste. Magen jobber veldig og hun får tydelig innhuling på halsen hver gang hun puster. Har snakket med legevakt igjen i dag, og vi skal inn på ny sjekk. Andre som har opplevd at barna sliter med pusten/puster raskt? Hva var årsaken? Tok det lang tid før de ble bra?
Meg med tre små prinsesser Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Uff. Ser der ble en del skrivefeil der:-| Pervet=paracet Sjekket= surklet Ble kanskje litt mer forståelig nå;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå