Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min bor på østlandet! Hans familie bor også her, men min familie bor i nordland!

Jeg har termin i disse dagene, og har planer om å dra til nordland til familien min i slutten av mai, det vil si at babyen er 1 og en halv måned gammel.

grunnen til at jeg skal til familien min er fordi min lillesøster har konfirmasjon,

men nå har det seg slik at mannen min nekter med å ta med meg barnet til nordland, fordi han mener babyen er for liten å ta fly.

jeg er helt knust, jeg har alltid reist ofte til famlien min på besøk, det vil si annen hver måned reiser jeg dit. men nå som vi får barn, nekter mannen min meg å reise.

hva skal jeg gjøre? jeg kan heller ikke reise uten hans tillatelse nå når vi får ett barn sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første som slår meg er at dere snakker med helsesøster om dette sammen, slik at hun kan si om det er greit/ikke greit å fly med en så liten baby.. så finner dere ut av hva som er lurt å gjøre.. Hvis det ikke er noen grunn til å holde dere hjemme, så vil han kanskje forandre mening da han får høre det av fagfolk?

Skrevet

Og mannen din bestemmer alt, eller...? Bare å ta et lite google-søk det, så får han svart på hvitt at det ikke er noe farlig for en så liten baby å fly...? Han kan vel være med og se han også, at flyturen går bra? Eller eventuelt kjøre, som garantert vil slite ut både deg, ungen og han. :) Eventuelt, kan han ringe flyselskapet og spørre selv? De gir jo små "soveposer" til de minste barna på noen av flyene også, så man kan legge fra seg ungen litt. Men akkurat det siste hadde jeg sjekket opp med flyselskapet først altså ;)

Skrevet

Jeg fløy med min gutt på 5 uker, fra Torp til København. Det gikk strålende :)

Skrevet

Vi fløy Oslo -Bodø med vår da han var 3 uker. Helt uproblematisk. Jo mindre jo enklere å ha med. Har flydd ca tjue ganger med ham etterpå (han er straks ett år) og an sover stort sett hele turen og har aldri hatt vondt i ørene. Så her tar mannen din feil!

Skrevet

Skal du ut å reise med et så lite barn er absolutt fly å anbefale. Har også familie langt i nord og har reist mye med begge jentene helt fra starten. De to timene på flyet har gått som en drøm med begge to. Det er værre når de blir større og ikke vil sitte stille..

Gjest sandyBay1
Skrevet

Himmel til tett mann da!!!!!

Dro med min mellomste til MAllorca da han var 6 uker gml og gikk HELT fint, kan du hilse han å si!!!

Skrevet

Venninna mi flyr fra Oslo til Trømsø støtt og stadig, med sine to på 6 mnd og 3 år.

Har flydd med begge to fra de bare var noen uker gamle.

Eneste var at eldste noen ganger fikk trykk i øreneda han var spedbarn. Menda bare amma hun litt så gikk det over!

Skrevet

Herreman så forbanna jeg hadde blitt hvis mannen min hadde skulle forby meg noen ting som helst.

Vi har flydd mye med våre barn fra de var 3-4 uker, det meste utenlands.

Det finnes ikke farlig i det hele tatt.. Hos SAS må barnet være over 7 dager for å få lov til å fly :)

Skrevet

jeg ville venta til knøttet kom til verden å sett an helsa. er sikker på at du også mener helsa til den lille kommer først.

så går det an å spørre helse søster og eller barnepleier hva som er forsvarlig.

det går også an å reise med tog buss og bil, selv om dette tar lenger tid og dermer er med kjedelig.

men øreverk og spenning i hodet til små babyer pga fly trekk er smertefult.

uansett så er jeg sikker på at dere finner en god løsning som også er forsvarlig slik at dere kan reise sammen som en famile alle tre å besøke familen din i nor.

lykke lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...