Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leser flere steder på nettet at PCOSere får positive eggløsningstester flere dager på rad, og at dette er vanlig, selv om en ikke har eggløsning.

Er det slik at det kan være motsatt også? Negative eggløsningstester, men ha eggløsning alikevel?

Får kun negative eggløsningstester - men håper selvsagt at jeg har eggløsning.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143924815-negative-eggl%C3%B8sningstester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi PCOS'ere får falske positive eggløsningstester pga at vi har forhøyet LH-nivå i kroppen.

Så jeg vil nok tro at hvis eggløsningstesten er negativ, er det ingen eggløsning.

Men disse testene er jo ingen garanti da! :) Er jo ikke umulig at du har hatt eggløsning :)

Og som et lite tips: PCOS-damer har større sjangs for å finne eggløsning vha temperaturmålinger, eller regelmessige blodprøver hos gynekolog/lege.

Lykke til!

• 4 uker senere...

Hei!

Jeg har også merket dette med eggløsningstester. Jeg fikk diagnosen PCOS for noen mnd siden og ble satt på metforminfor å få i gang eggløsning. Men jeg har falt helt av denne "kuren", da jeg måtte ta èn tablett 3 ganger daglig til måltider. Jeg glemmer det så lett at det er utrolig.

I mars testet jeg meg i over en uke. Hver dag. Og alle testene ble positive.

Men da jeg kom til gynekologen min og spurte hva resultatet på blodprøven min var, snakket hun om noe jeg ikke skjønte, etterfulgt av at jeg ikke hadde har hatt eggløsning i mars.... I det hele tatt.

Blir veldig irritert og oppgitt! Men nå vet jeg ihvertfall hva det er som gjør at det ofte blir positivt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...