Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Vi er mye ute på tur, og 8 åringen har egen speiderkniv som han spikker med. Han elsker å lage spyd, grillpinner etc. Men 4 åringen vil også veldig gjerne låne den kniven, og får bare lov av og til. Jeg lurer på om vi skal svinge innom sportsbutikken for å kjøpe en slik kniv til han også, men sambo synes han er for liten. De får uansett kun bruke knivene når vi er med, og når de sitter i ro. Det er snakk om en speiderkniv som er butt i enden, og har sånn beskyttelse så ikke hånda glir nedpå knivbladet. Vad tycker ni ?
Mockanin Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Jeg synes at han kan få sin egen kniv så lenge dere har han under oppsyn og lærer han og bruke den riktig. Sitte rolig osv. Husker jeg fløy rundt i skogen med kniv i den alderen der.
Moden mamma til 3 :) Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Enig med Mockanin! Jobber selv i barnehage, og vi har med kniver til barna på tur i skogen. De brukes selvsagt under oppsyn!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Blir nok til at han får det. Det er så sårt når storerbror koser seg, og lillebror ikke får låne. Min kjære er en skikkelig "hønefar" det skal være sagt.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Fordelen med slike speiderkniver er at de ikke trenger slipes så de kan dele et hårstrå Barna skal selvfølgelig ikke gå rundt med en kniv som overhodet ikke er skarp, det er ris til egen bak og kan også skape farlige situasjoner fordi de må bruke så mye makt. Men de trenger heller ikke være slipt så de er sylskarpe. Guttene mine har brukt kniv siden de var 4-5 år gamle, det har gått helt smertefritt her....
Gjest splætt Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 kommer litt an på barnet. Største her fikk da hun var rundt 4, det gikk helt fint. Junior får ikke på en stund, her veives det altfor mye selv om han sitter i ro. Om han tar instruks og er under oppsyn er det bare en fordel å lære tidlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå