Galskapens overhode Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 nå har vi vært på kontroll. 12 kg og 83,5 cm. Lillemann er en aktiv gutt som er høyt og lavt hele dagen...har mor et uoppmerksomt øyeblikk kan han fint klatre opp PÅ kjøkkenbordet :-/ språket begynner også å komme. Han sier, skjønner og bruker riktig ord for mamma, pappa, pus, lys, bilde, bade, pupp, se der, hei, ha det, borte-bø. Han lager også lyder som brum, tut-tut, mjao, vov. Han sier enda ikke sitt eget navn men klarer nesten storebrorens nå. Trassen er også i full blomst.he he. Han går 60% i barnehage og har endelig begynt å trives. De blir så fort store!!! hvordan går det med dere andre?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Junior ble 15 mnd i går og her går det også i en viss fart... Men han snakker ikke noe særlig enda. Det vil si, han skravler som en foss, men det er stort sett egenproduserte ord Han sier mamma hvis det er noe han vil eller om han har det vondt. Baby har han lært å si, og det er stas, samme er hallo (eller "halla" som det høres ut som), "gakk" (takk), "bælibo" (værsågod) osv. Han elsker å klatre i ting; trapper, stoler, vinduskarmer.... Og han elsker kos, sang, regler. Og fantorangen er en stor helt Vi koser oss glugg ihjel, og han er blid så godt som hele tiden I bhg blir han bare kalt solstrålen og gladgutten. Når vi tenker på at det er ikke mange månedene siden han ikke engang kunne krabbe, og bare satt, eller før det igjen når det var kjempestort at han lærte seg å rulle rundt, så har utviklingen gått kjempefort. Helt utrolig, men så moro å se! Nå er han ingen baby lenger, nå er han en gutt, med et eget lynne og en sterk vilje!
Skaubinna Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 15 mnd her også. Veide 10,5 og var 79 cm lang på 15 mndkontrollen. Her går det i en rasende fart om dagen, klatrer på ALT MULIG så det er om og gjøre å følge med hele tiden. Sitter ALDRI i ro Sover nettene gjennom, legger seg ca 1830-1900 og våkner mlm 0700-0730. Sover en dupp på ca 2 timer. Forstår MYE, og når jeg feks spør henne hvor hundene er (de er nemlig de store heltene for tiden) sier hun brum-brum. Noe jeg syns er flott siden de jo er med pappa i bilen på jobb. Hun sier nå: Hei, ha det, se der, oi, voff, aua, mamma, pappa, dah (der), etterlikner apekatten (oh-oh), kråka (ka-ka), sauen ( bæ), hest (iiiiiiiih), katt (miiiiii), gris (nhnhnh), etterlikner babyene (uææææh), bø, nei-nei, brum-brum Det er det jeg kommer på i farta:) Gått hjemme med meg frem til nå.Begynner i bhg neste uke, 60%. Glad i mat og flink å spise, spiser så og si det meste, selv om hun har blitt noe mer kresen til "vanlig mat". Vi er heldige der så klager ikke. Blid stort sett hele tiden, og VELDIG aktiv , er verdens skjønneste unge, for oss i alle fall og nå har trassen kommet på besøk også. Det kan tidvis være utfordrende, men vi klarer oss fint foreløpig Tiden har flydd veldig når jeg nå ser tilbake og jeg syns faktisk det er bittelitt vemodig også, selv om hverdagen nå går greit og vi har fine og gode rutiner. Føler meg mye mer trygg og rolig som mor og koser meg MASSE med jenta mi. Sum a summarum så trives jeg veldig godt med alderen hun er i for øyeblikket.
enits40 Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Åja, denne alderen er helt fantastisk! Lille her veier ca. 11 kg og er 82 cm lang, han er blid og entusiastisk og eeelsker Å lese bok - noe mammaen ogsÅ synes er sÅÅÅ koselig! Han gÅr/løper/klatrer og snakker mye babbel med høy, bestemt stemme. Sier mamma, hei, hade, noen dyrelyder og peker ivrig: OJJJJ! Ellers er det ikke mange ord, men han fÅr likevel sagt hva han vil med tydelig peking og grynting! Hehe... Det beste han vet er Å være ute og grave i sanda og Å være sammen med dyr. Det mest slitsomme ved denne alderen, synes jeg er alle sykdommene han drar med seg hjem fra barnehagen. Feber, bekymring, nattehoste og piping i pusten som holder oss vÅkne - nei, det er ikke min greie! Føler meg ellers utrolig priviligert som har fÅtt en sÅnn perfekt liten tass i "moden alder". De store storesøsknene synes ogsÅ lillebror er til Å spise opp, sÅ det er en viss fare for at han kan bli en smule bortskjemt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå