Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som er konisert? Hvordan har svangerskapet deres vært i forhold til oppfølging/ikke oppfølging, evt. for tidlig fødsel, osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe fare....men er 6år siden for meg. Mulig det har noe å si. Gynekologen sjekket meg, og alt var bra. Få legen til å sjekke om du er usikker.

Skrevet

Jeg ble konisert i 07.

Har hatt et svangerskap etter det, fødte i uke 37.

Dette var et tvilling svangerskap, så måjo si jeg var heldig:)

Ble godt fulgt opp, men det blir en jo med to i magen.

Hadde en liten konisering da de tok hensyn til mitt ønske om flere barn.

Skrevet

Takk for svar. Jeg gjorde det selv for 6-7 år siden. Men har mistet et barn, og har fått sjekket nå også. Det så fint ut for 10 uker siden, men bare lurer på om noe kan skje igjen eller hvordan det blir når fødsel starter i og med at livmorhals i utgangspunktet er 4 cm.

Skrevet

Jeg ble konisert 1 år før jeg ble gravid nå, og fikk da beskjed at det var en liten fare for tidligere fødsel forbundet med dette, men fikk ikke noe mer info enn dette.

Er 31 uker nå å har ikke hatt noe som helst oppfølging rundet dette.

Men jeg tror jeg har forstått det dit hen at de har sluttet å ha oppfølging pga det, da sjansen for for tidlig fødsel er svært lav.

Det er visst større sjanse for at fødselen drar mer ut enn før, pga arrvev i livmorhalsen kan gjøre det vanskeligere å åpne.

Jeg hadde en liten blødingi uke 26, og var redd for at livmorhalsen da hadde begynt å åpne seg, men de ville ikke sjekke det før det eventuelt skjedde en gang til...Det gjorde det ikke.

Det er det jeg har fått vite av jordmor ihvertfall, det er kun hennes uttalelser jeg kan basere det på, og hva andre har fortalt om oppfølging osv.

Jeg skal til gynekologen som utførte inngrepet om to uker, og da skal jeg høre om han kan sjekke forholdene innvendig.

Skrevet

Ok. De ville se dette på vaginal ultralyd på meg, og så samtidig at morkake lå veldig lavt. Derfor har jeg vært på flere vaginale ultralyder, men det har sett fint ut. Fikk også beskjed av lege på sykehuset at hvis jeg får blødning eller kynnere, måtte jeg komme inn med en gang. Dette har heldigvis ikke skjedd, og er nå i uke 35+4 så nå gjør det jo ikke noe om det skulle skje noe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...