Gå til innhold

Holder dere samme tempo som tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå merker jeg at jeg ikke klarer å gjøre det samme som før. Pappan må legge mini om kveldene og jeg "kommanderer" han til å støvsuge og gjøre andre "tunge" husting. Jeg synes selv det er frustrerende å måtte sette seg ned for pauser mellom slagene. Sover alltid en time etter jobb. Jeg må det for å klare å holde ut føler jeg. Tar mye mer buss til og fra jobb nå enn tidligere. Føler meg litt lat...Men blir så hoven i føttene og tung i hodet hvis jeg ikke får sette meg ned. Er bare 29 uker på vei og synes høygravid-følelsen kom mye raskere denne gangen.

Det er vel sånn sett naturlig at graviditeten begynner å sette noen begrensninger for tempo nå...Men jeg synes likevel det er surt å innse...

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, nei langt derifra, nå er jeg snart i uke 38 og det går trått nå og har vel gjort det siden uke 33 eller der omkring :-) jeg plages mer med kynnere denne gangen og har hatt høyt blodtrykk en god periode. Men er det så rart at vi blir slappfiser da?

Skrevet

Holder ikke høyt tempo, men utrolig nok høyere nå enn tidligere i svangerskapet. Uke 30 nå. Skyldes at tempoet var veeeldig lavt da jeg spydde fra uke 6 til uke 24 (spydde mer av bevegelse) og deretter har jeg blant annet slitt med lavt blodtrykk og blodprosent så formen nå er den beste siden uke 5 i oktober (!) Men sikkert lavere tempo enn mange allikevel da - bare høyere enn meg selv de siste månedene ;)

Skrevet

jeg var mye mer sliten når jeg var i jobb, var godt å komme i permisjon og få roet ned. nå presser jeg ikke meg selv til noe. går på butikken en dag og støvsuger en annen dag :) og mye pauser mellom alt jeg gjør :P

Skrevet

Er 38 uker nå, og det sier seg selv at ting går litt saktere, men med to barn fra før og en travelt opptatt mann er jeg i grunnen overrasket over hvor mye jeg klarer ennå. Tar det meste av rengjøringen og annet husarbeid, går turer og trener på ellipsemaskin. Pluss tar ungene mye, og de krever sitt siden de er 5 og 3. Er glad jeg trener og var godt trent før svangerskapet, tror det har hjulpet meg mye. Har vært aktiv i alle tre svangerskapene, men synes nesten at jeg er sprekere nå enn i de to første!

Føler meg tung til tider, men er veldig heldig som ikke er plaget med noe spesielt (bortsett fra tett nese, og det er ganske slitsomt). Sover greit om natten, det har nok mye å si. Pluss at det hjelper at man ikke jobber lenger, har også jobbet 50% de siste ukene før jeg gikk ut i permisjon.

Skrevet

Jeg holder absolutt samme tempo som før, men så har jeg lite valg da.

Og det visste jeg da vi planla å bli gravid, men jeg har lært at man ikke bare skal anta at selv om du har vært gravid flere ganger tidligere, at det da vil si det skal gå samme veien om du blir gravid igjen.

Men nå er det sånn, 9 uker til termin, 7 uker til jeg kan sette på bremsen å ta det med ro. Må jobbe en uke ut i permisjonen.

Skrevet

Jeg holder samme tempoet ja, men jeg er bare i uke 29 enda da:)

Har vært i veldig god form hele svangerskapet!

Skrevet

Her har tempoet vært rolig i en god stund allerede. Er 31+5 nå og sliter med både rygg og bekken. Alle vondtene stjeler energien min og jeg må rett og slett bare høre på kroppen. Orker nesten ingenting. Men ellers er formen bra :) Klar i toppen og har ikke vært kvalm. Så alt i alt synes jeg at det går bra! Kynnerene sier fra når jeg har vært for aktiv, for de kommer straks jeg anstrenger meg for mye.

Skrevet

Har vel egentlig samme tempo, men merker at det er ikke like lett nå som tidligere. Blir mer og oftere trøtt og raskere sliten.. GLEDER meg til permisjon, men er "kun" 31+3, så en stund til enda. Men nå er det nå litt påskeferie da, så det blir godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...