Gå til innhold

Oj, gravid igjen!

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

I mai 2011 kom endelig jenta vår til verden etter 3 år og 4 stykk MA! Tiden etterpå har vært helt herlig og fått de vonde minnene til å forsvinne ut i bakgrunnen et sted. Vi har vært heldige med en sunn, frisk frøken som spiser godt og sover 12-13 timer hver natt, luxus!

Etter fødsel fikk jeg resept på hormonspiral og minipiller, bestemte meg for å prøve pillene og drøye det med spiral. Ble gal av pillene, blødde litt konstant i uker sammenhengende, ble ikke klok på dem. Satset på at vi skulle finne "sikre" perioder og ta det som det kom. Har lært at 4-5 dager før eggløsning er ikke sikkert for nå er jeg jammen meg gravid igjen!

Som sist klarer jeg ikke tenke at det blir en baby om noen måneder, må på UL først hvertfall! Har jobbet 4 uker etter permisjonsslutt og er nå 7 uker på vei. Skal på UL om 2 uker, har nedtelling nå!

Sånn ideelt skulle dette vel skjedd om et halvt års tid så jenta rakk fylle 2 år før hun ble storesøster, men blir det to tette er jo det hyggelig også. Jeg fyller jo 38 i oktober så kan ikke vente for lenge uansett! Skal følges opp av samme gynekolog som sist og det føles betryggende!

Spennende tider i møte! :)

Fortsetter under...

Unnskyld tregt svar, har hatt påskeferie fra pcen min. :) For en aldeles fantastisk nyhet - GRATULERER med nytt svangerskap! :)

Jeg skjønner veldig godt at du avventer det hele litt, det blir kjempespennende å høre hvordan det går på ultralyden. Kjenner at jeg får helt gåsehud her jeg sitter. Hvem hadde trodd dette for noen år siden? Vi hadde jo omtrent gitt opp håpet begge to, og var helt nede for telling, men så plutselig gikk alt strålende, og det kom baby både her og der. Og nå har du jammen meg sjansen til å bli tobarnsmamma - helt utrolig! Håper så inderlig at du får et ukomplisert svangerskap som varer helt til målstreken - det fortjener du virkelig! :)

Gjør du forresten noe spesielt i dette svangerskapet med tanke på medisiner og sykemelding, eller lar du bare naturen gå sin gang?

Takk for gratulasjoner! Fortsatt halvveis i sjokktilstand, bare 9 dager til UL- sjekk nå!

Nei, det var jo nettopp det vi tenkte Vilje, liten vits å gå på prevensjon da! Kan vel ikke være så naiv da som 37 åring at man blir super-overrasket over en positiv grav.test uten prevensjon, men ble det allikevel jeg! :)

Jeg er jo akkurat tilbake i jobb etter 11 mnders permisjon, nå er pappaen hjemme i 3 måneder, så tenker at jeg jobber som vanlig, i 100% frem til 10. juni og da starter jeg 8 ukers sommerferie. Er jeg fortsatt gravid da får jeg vurdere gradert jobbing fra 1/8. Har ennå ikke fortalt det på jobb, men er til tider fryktelig kvalm så kanskje må jeg fortelle snart!?

Går på albyl-E hver dag og fikk resept på Crinone, men ifølge mannen på apoteket bare for en pakke og den er det jo bare 15 doser i. Har derfor valgt å ta dette annenhver dag, men er tom denne uka. Satser på at det går greit uten, blir kvalm og uvel av den, men burde kanskje tatt hver dag, det får tiden vise!

Til helga er det navnefest for frøkna, det blir koselig. Både forkjøla og kvalm, så kunne vært bedre i form, men det går seg vel til! Lover å holde mine trofaste hjelpere og støttespillere oppdatert! :) Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...