Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Lille snuppa her hjemme er straks 20 mnd. Siste ukene har hun til tider slått seg lettere krakilsk når hun skal bli hentet i barnehagen. Hun vil veldig gjerne hjem igjen og følger etter meg inne i barnehagen. Men på vei ut i bilen. åhooooi sier jeg bare... Jeg blir nesten redd noen skal tro jeg er aldeles barnemishandler. Hun hylskriker og slår nesten knute på seg i blant. Det hjelper ikke hvis jeg forhandler eller er ekstra tålmodig heller. Hun vil gjerne være morroklump og stikke av til lekeplassen. Det hjelper ikke hvis jeg lar henne være litt der og le av gamlemor som jakter på henne heller. Hun blir like rasende uansett når vi skal inn i bilen. Har noen gode tips?? Føler meg som verdens verste mor når jeg bare må sette henne fast i bilsetet mens store tårer triller nedover kinnene hennes. Vil bare se barnet mitt smile og være glad.
sillyfilly og Olivia Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Har en 2 åring som legger seg ned på gulvet og skriker som om jeg har slått henne bare jeg sier nei. Hadde og en periode hvor hun stakk av fra meg og når jeg satte etter henne begynte hun å le og synes det var kjempe gøy.. Trassalder sa du??
kinaputten Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 helt normalt vil jeg tro. Noen er heldige og har barn som aldri kommer i trassaleren, men de fleste trasser Tror neppe at noen tror noe som helst når du kjemper med å få henne i bilen, de fleste vet jo at sånn er det bare. Så mitt råd er bare å gjøre det du skal selv om det blir store tårer og drama. Være bestemt men rolig, sikkert lettere sagt enn gjort, men men Jeg hørte om noen som hadde god effekt av å avlede innen ungen skulle inn eller ut av bilen. Fortelle en spennende historie ala gjett hvem jeg så på kiwi idag, kaptein sabeltann som spiste alt godteriet osv:D Min lille på 17 mnd har allerede trasset i noen mnd, men han er enda lett å avlede/bestikke. Han kan bli så sint hvis jeg lukker kjøleskapet uten at han får enda flere druer, heldigvis har han ikke startet med å dunke hodet ol, men vi er forberedt på en liten hissigpropp
littlefairy Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Hihi... høres ut som ei helt vanlig lita krabat heldig som ikke har hatt lignende trass før nå! Men det eneste jeg kan tipse om er bare å holde deg til planen og det dere skal gjøre. De små blir fort forvirret og trasser mer hvis du plutselig lar henne gjøre som hun vil hvis du først har sagt f.eks; nå skal vi gå i bilen. Da viser du ingen tydelighet og det er naturlig at hu starter med samme mynt igjen, bare for å teste hvor hun har deg. Løp etter henne og ta henne med deg. Eller si at hun kan velge om å gå selv eller må mamma hente deg. Enkle grep
Skaubinna Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Har såvidt begynt her i huset, men det går foreløpig greit og hun er lett å avlede og snakke til - enn så lenge Her snakker jeg med henne hele tiden, om det funker skal jeg ikke påstå, men enn så lenge har det virket veldig positivt. Blir stadig vekk paff og overrasket over hvor mye hun forstår ( 15 mnd ). Når hun ved et par anledninger har slengt seg på gulvet og hylt, har jeg latt henne hyle ferdig og så snakket med henne når det verste raserianfallet er over. Syns de må få lov å reagere også uten at det alltid skal avledes og hysjes. Sinne, uenighet og frustrasjon må også få testes ut og være en naturlig ting, men jeg ser muligens annerldes på det etterhvert når trassen virkelig trer inn. Lykke til!
Mammahjertet <3 Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Godt å høre vi er flere i samme båt. Har tenkt på å starte samme type tråd i lange tider... ;-) Her i huset går det alt fra rasende tilstander hvis hun ikke får gomle et tonn brunost til mer morsomme ting som at hun sier "NOK" og holder frem hånden mot munnen min hvis jeg synger feil nattasang ;-) Hun er vel og merke ei godjente 90% av tiden og skal få lov til å bli både sint og sur når det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå