Gå til innhold

2 spontanaborter på rad:( Noen som har blitt gravid på 3 forsøk?

Anbefalte innlegg

Har nå hatt min 2 spontanabort:(

Vi kjørte rett på etter forrige gang da jeg mistet i uke 5 og den ble regnet som en kjemisk abort, så jeg hadde ikke mensen imellom..

Nå gikk det kun 4 dager over IKM dagen, så det er vel en kjemisk abort denne gangen også...

Noen som har blitt gravide rett på etter 2 sa etterhverandre?

Takkkkkkker svar.

Fortsetter under...

Hei

Så trist å høre at du har hatt to spontanaborter nå. Jeg hadde to tidlige spontanaborter (5 og 6 uker på vei) i hhv juli og november, og er nå gravid for 3. gang. Og denne gangen ser det ut til at alt er i orden. Litt blødninger og sykemeldinger, men jeg er 10+4 i dag, og på ultralyd på mandag så jeg en liten tass som svømte og sprella med armer og bein.

Vet så godt hvordan du har det, og hvor mye tanker og bekymringer som surrer i hodet. Jeg grudde meg veldig til å prøve igjen etter de to gangene, og regnet med at det første trimesteret ville bli et mareritt. Men det har faktisk godt bedre enn forventet, til tross for blødningene. Håper du får samme gode opplevelse som meg, og at det ordner seg raskt.

Lykke til og masse gode tanker :)

Jeg har også mistet to ganger før og har vært veldig nervøs de første ukene. Skjønner hvordan du har det. Det er tøffe tak og tiden går sakte. Trodde aldri det skulle gå bra her, men nå er jeg straks i uke 13 og har sett hjerteaktivitet. Ser ut som den sitter denne gangen! Kanksje du kan spørre legen din om tidlig ul så du kan slappe mer av? Masse lykke til, håper alt går bra med deg!

Gjest Shanti ♥

Hei! Jeg har også hatt 2 SA, i uke 6 og 7. tilsammen 13 PP over 14 måneder. Nå er jeg gravid 13+3, og var på UL for en uke siden hvor alt så bra ut... :) Ingen barn fra før. ikke gi opp, snart er det din tur!

Hei... Jeg har hatt to sa etter en hverandre. januar 2010 og april 2010 så kom jenta mi i april 2011 og er nå gravid igjen i uke 16.

så ikke fortvil, det er store sjanser for at det går bra selv om du har hatt sa tidligere :-) lykke til med videre prøving :-)

Annonse

Tusen Takk for svar, det hjalp veldig- :)

Men lurer litt på om dere gjorde noen tilltak i form av tillskudd av noe den 3 gangen?

Tanken min om progrestronmangel har streifet meg etter å ha lest så mye på nett, kan dette være årsaken til at jeg mister eller er det bare tillfeldig og uheldig?

HI

Jeg var også skikkelig opphengt i det der med progesteron-mangel. Syns jeg hadde masse symptomer og sånt. Men jeg blir ganske lett gravid, så jeg bestemte meg for å prøve en gang til før jeg ba om noe mer utredning eller hjelp. Og nå har jeg slått meg til ro at jeg bare hadde uflaks de to gangene. Tror rundt 2,5% av alle prøvere vil oppleve 2 spontanaborter på rad, og de fleste av dem er det ingenting feil med. Så det er jo relativt vanlig tross alt. Særlig såpass tidlige spontanaborter er bare sånt som skjer.

Du kan jo evt snakke med legen din og høre hva h*n syns.

Lykke til, håper det ordner seg fort :)

Takk for fint svar anna t - :) fin blogg du har også...

Jeg håper jeg er like heldig som deg og at ikke jeg trenger noe form for tilskudd av progrestron...men tror muligens det er det siden jeg har veldig kort syklus, kun 25 dager...

Men har en søt akupunktør som skal hjelpe meg med naturlig progrestronkrem i tillegg til nåler jeg har fått annen hver uke de siste 3 mnd...

Takk for fint svar anna t - :) fin blogg du har også...

Jeg håper jeg er like heldig som deg og at ikke jeg trenger noe form for tilskudd av progrestron...men tror muligens det er det siden jeg har veldig kort syklus, kun 25 dager...

Men har en søt akupunktør som skal hjelpe meg med naturlig progrestronkrem i tillegg til nåler jeg har fått annen hver uke de siste 3 mnd...

Takk skal du ha. Litt sånn overivrig med den bloggen, kanskje, men det har hjulpet meg enormt å skrive meg gjennom alle følelser og bekymringer i forbindelse med spontanabortene og prøvingen. Og er som sagt sykemeldt, så har litt for god tid :P

Så fint at du har en fin akupunktør som hjelper deg, jeg har veldig tro på det. Og har hørt at andre har hatt god effekt av akupunktur både for å bli gravid, forhindre spontanabort og begrense kvalme. Håper det funker for deg :)

• 1 år senere...

Har hatt 2 spontanabort en i oktober da var jeg 13 uker, og en i november da var jeg 6 uker, men er gravid igjen nå :) og denne gangen så ser det ut som om dette kommer til og gå bra:) du kan prate med legen din ang. Tett oppfølging neste gang du blir gravid :) det har jeg nå :) skulle på ultralyd på fredag men blir utsatt til neste uke :) lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...