FirstAidKit Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Hei! Jeg har kjøpt en pakke med eggløsningstester og graviditetstester - billigtester - og tok en eggløsningstest idag litt for moro skyld. Dette fordi jeg selv tror jeg har eggløsning idag pga mye slim osv, samt at det er dag 13 i syklusen min. Testen viste to streker, kontrollstreken var tydeligere enn teststreken. På pakken står det at den da er negativ. Jeg har aldri før tatt eggløsningstest, og lurer derfor på om jeg kan ha eggløsning idag selv om testen er negativ? På internett står det at man skal teste før eggløsningen, og når man får positiv test, kan man forvente at man får eggløsning innen 24 timer eller noe sånt (kanskje det var 48 timer - anyway!). Er det da for sent å teste på eggløsningsdagen? Før jeg ble gravid med datteren min (som jeg fødte for snart 4 mnd siden), kunne jeg kjenne på kroppen min når jeg har eggløsning, og det er akkurat den følelsen jeg har nå. Derfor ble jeg veldig overrasket da testen var negativ. Jeg skulle jo bare teste for moro skyld for å sjekke om jeg kjenner kroppen min så godt som jeg innbiller meg at jeg gjør. Ble skuffa da den var negativ, hehe. Så... Hjelp!
Mrs.Steel Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Jeg tok de samme testene, og en svak teststrek er ofte en indikasjon på at du nettop har hatt EL eller at at den er rett rundt hjørnet. Jeg var også usikker i starten. Men du ser når den er positiv for å si det sånn. Jeg hadde ofte en dag med svak teststrek, så en dag med en veldig sterk (sterkere enn kontrollstreken), så en dag etter med en svak strek igjen. Jeg ville testet et par dager til denne perioden, for å være sikker. Om den er svakere i morgen, har du mest sannsynlig hatt el allerede. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå