novemberkid Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Gutten min på 5 mnd fullammes. Jeg har lyst til å ta en tur ut i bursdag neste uke, og kommer evnt til å overnatte der. Dersom jeg ikke får pumpet nok melk, og pappaen må gi erstatning, må han tilvennes først? Bør man gi noen måltider mme på forhånd for å sjekke om han tåler det? Er det dumt om han får 3-4 måltider på rad med mme, bare den kvelden og natten?
aragon Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Gutten min på 5 mnd fullammes. Jeg har lyst til å ta en tur ut i bursdag neste uke, og kommer evnt til å overnatte der. Dersom jeg ikke får pumpet nok melk, og pappaen må gi erstatning, må han tilvennes først? Bør man gi noen måltider mme på forhånd for å sjekke om han tåler det? Er det dumt om han får 3-4 måltider på rad med mme, bare den kvelden og natten? Jeg har jobbet 1 dag i uka siden min jente var 6 uker og da gir pappaen MME på flaske 3 måltider. Det går helt fint. Bare lurt å prøve 1-2 måltider først. Jeg får heller ikke til å pumpe meg, men håndmelker litt når den værste sprengen kommer.
Kari K. med to søte små Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Tar hun flaske? Jeg hadd ville prøvd en gang først, bare for å være sikkert. Så slipper du å måtte komme hjem igjen tidlig på kvelden. Men regner med det går helt fint
novemberkid Skrevet 3. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2012 Han tar flaske ja. Hva er det "verste" som kan skje? At han får vondt i magen? Hvor lenge etter får han det i så fall?
mrsrogaland. Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Jeg gikk rett på etter 3 mnd. Han tok flaske lett som bare det, og tåler mme. Vi bruker NAN. Vil foreslå at du prøver en gang på forhånd. Går det fint, så kos deg i bursdag du!
winifred Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Har ei venninne som gikk rett på 3 måltid med MME og babyen fikk skikkelig vondt i magen så kanskje greit å prøve med ei lita flaske hver dag før du drar så du ser han tåler det. I de fleste tilfeller går det bare supert, men ikke for å skremme deg , men min lillegutt ( 7 mnd) vil IKKE ha MME.... Særingen!
Studine mevik Skrevet 4. april 2012 #7 Skrevet 4. april 2012 For å unngå mageknip kan man blande litt maltekstrakt i melka. Det varierer sikkert hvor mye som er nødvendig, men med vår lille så bruker jeg maks 1/4skje malt til 150ml vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå