Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

håper dette blir korrekt forum :-)

I Mai har jeg den siste perioden med foreldrepermisjon. I samarbeid med legen har vi funnet ut at den beste løsningen for meg av personlige grunner vil være å gå sykemeldt en liten periode.

Jeg lurer i dette tilfellet på hvordan jeg må gjøre det.

Jeg har jo rettigheter til sykemelding via foreldreperm.perioden, men - jeg har ikke skrevet ny arbeidskontrakt med min tidligere arbeidsgiver. Det er jo NAV som betaler foreldrepengene, så hvis jeg nå i Mai sykemelder meg - er det da NAV som blir ''arbeidsgiver"?

Takker så mye for svar, og good påske :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fremt du ikke har fast arbeidsplass så er nav som blir arbeidsgiver på sitt hvis. du krysser av arbeidsledig på siste arket :D

Skrevet

Tusen takk for svar 4barn+en til :-) Vet du eventuelt ''hvor'' jeg kan lese noe mer om dette?

Har forsøkt å lete i selve folketrygdloven, men skal si - det er aldeles ikke lett å finne frem til det man leter etter, ha-ha :-)

Skrevet

Nei det vet jeg ikke. Se under sykepenger på nav.no. lykke til

Skrevet

Kan man bli sykemeldt uten at man har jobb å gå tilbake til etter permisjonen? Åh, det hadde løst alle mine problemer hvis det er tilfelle..legen ville sykemelde meg, men jeg trodde ikke det gikk siden jeg ikke har noen arbeidsgiver.

Skrevet

Kan man bli sykemeldt uten at man har jobb å gå tilbake til etter permisjonen? åh, det hadde løst alle mine problemer hvis det er tilfelle..legen ville sykemelde meg, men jeg trodde ikke det gikk siden jeg ikke har noen arbeidsgiver.

Dette har jeg også vært veldig usikker på! Gikk i vikariat og ble sykmeldt, fant så ut at jeg var gravid og ble sykmeldt hele svangerskapet pga høyrisiko. Hadde lagt opp plan med NAV, med mulighet for "prøvejobbing" i annet felt enn jeg er utdannet for. Gledet meg til dette... hadde vært helt supert om jeg kunne bli sykmeldt og starte opp igjen der jeg slapp! Har kronisk nakkeskade, og kan ikke jobbe i helsevesenet lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...